در حالی حدود 40 هکتار از جنگل های نکا در شرق مازندران طی 2 هفته اخیر در آتش سوخت که مسئولان علت اصلی این آتش سوزی های مشکوک را عامل انسانی اعلام می کنند که ضروری است بررسی های بیشتری در مورد این پدیده صورت گیرد

آتش سوزی های مشکوک همچنان جنگل های شرق مازندران را خاکستر می کند

 

به گزارش شرق پرس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نکا گفت که بیش از ۱۵ هکتار از اراضی جنگلی روستای لیمونده در منطقه کوهستانی هزار جریب این شهرستان در آتش سوخت.

 

اسدالله احمدی در گفت وگو با ایرنا افزود : آتش سوزی که از صبح روز گذشته برای سومین بار در ۲ هفته اخیر در این منطقه شروع شده بود ، با کمک نیروهای مختلف امدادی ، منابع طبیعی، محیط زیست، قرق بانان منطقه و هلال احمر مهار شد.

وی با اعلام اینکه آتش سوزی در منطقه صعب العبور اتفاق افتاد و همچنان از وسایل اولیه برای اطفای حریق استفاده شده است، گفت : متاسفانه از هفته گذشته تاکنون بیش از ۴۰ هکتار از اراضی جنگلی لیمونده نکا طعمه حریق شده است.

این مسئول علت این آتش سوزی را عامل انسانی و بی احتیاطی افراد در خاموش کردن آتش برافروخته اعلام کرد و افزود که در این آتش سوزی نیز گونه های مختلف درختان جنگلی تبدیل به خاکستر شد.

هفته پیش نیز جنگل های این منطقه ۲ بار دچار آتش سوزی شده بود که هر بار با کمک نیروهای محلی و امدادی به وسیله بیل و کلنگ و دیگر وسایل اولیه خاموش شده بود.

لیمونده در حدود ۷۵ کیلومتری جنوب شهر نکا واقع است.