آتش سوزی های عمدی میانکاله با هدف سودجویی فرصت طلبان و در سایه امکانات ضعیف این پناهگاه کم نظیر در حال افزایش افسارگسیخته است ...

شرق مازندران : رئیس پناهگاه حیات وحش میانکاله بهشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ مورد حریق در میانکاله رخ داد که براثر این حریق‌، حدود ۲۶۴ هکتار از میانکاله در آتش سوخت.

علی کلانه امروز درباره حریق‌های سریالی در میانکاله در گفت‌وگو با فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ مورد حریق در میانکاله رخ داد که براثر این حریق‌، حدود ۲۶۴ هکتار از میانکاله در آتش سوخت.

وی با اشاره به آتش‌سوزی دو روز گذشته میانکاله، افزود: براثر حریق ۱۲هکتار از میانکاله دچار حریق شد.

رئیس پناهگاه حیات وحش میانکاله بهشهر با بیان اینکه روز گذشته شاهد حریق در پنج نقطه از میانکاله بودیم، اضافه کرد: چهار نقطه حریق در این پناهکاله طی چهار ساعت مهار شد ولی نیرو و تجهیزات ما در این زمینه پاسخگو نبود و به دلیل مشکلات متعدد مهار پنجمین نقطه حریق حدود ۱۰ ساعت زمان برد که دلایل متعددی ازجمله سرعت وزش باد، شرایط رویشگاهی و گستردگی آتش به طولانی شدن روند حریق دامن زد.

کلانه به عمدی بودن حریق‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیاز به همراهی داریم تا بتوانیم برای همیشه به حریق‌های سریالی در میانکاله پایان دهیم.