یکی از شهروندان سورکی با ابراز نگرانی از تصمیم متولیان امر در زمینه اجازه تخریب گرمابه سورک بیان داشت : در دوره ای زندگی می کنیم که ارگانها و سازمانها برای حفظ آثار باستانی و تاریخی هزینه های هنگفتی را انجام می دهند ولی ما در شهرمان در مقابل دیدگانمان شاهد تخریب این اثر تاریخی بوده ایم

 

 

 

 

به گزارش شرق پرس, بخشی از گرمابه قدیمی و تاریخی شهر سورک که قدمتی دیرینه دارد تخریب شد.

 

 

این گرمابه که پیش از این در تملک شهرداری سورک بود بنا به شنیده ها با تصویب شورای شهر و موافقت شهرداری به نهاد دیگری برای تخریب و احداث بنا دیگر واگذار شده است.

 

 

 

بنا به عقیده بسیاری از مردم این شهر، سورک جز شهرهایی است که از لحاظ میراث فرهنگی و تاریخی وضعیت مناسبی ندارد و همین میزان اندک داشته های آن در شرف نابودی است.

 

 

گفته شده است مسئولین مربوطه مدعی اند  کارشناسان میراث فرهنگی عقیده دارند ساختمان این بنا که با گذشته و تاریخ  سورک گره خورده است، مقاومت لازم جهت بازسازی را ندارد در مقابل عده ای دیگر با رد این گفته اعتقاد دارند مرمت این ساختمان کار دشواری نیست و می توان از این مکان بعنوان یک اثر تاریخی برای گردشگری و جذب توریست و یادبودی از خاطرات کهن و تاریخی این شهر استفاده نمود.

 

 

 

یکی از شهروندان در گفتگو با شرق پرس با ابراز نگرانی از تصمیم متولیان امر در زمینه اجازه تخریب گرمابه سورک بیان داشت : در دوره ای زندگی می کنیم که ارگانها و سازمانها برای حفظ آثار باستانی و تاریخی هزینه های هنگفتی را انجام می دهند ولی ما در شهرمان در مقابل دیدگانمان شاهد تخریب این اثر تاریخی بوده ایم که  افراد مسن می گویند پدرانشان هم زمان ساخت گرمابه سورک را بیاد ندارند.

 

 

لازم به ذکر است برخی از شهروندان سورک بر این باورند که این بنا از لحاظ فنی و معماری بسیار ارزشمند بود و با مرمت و بازسازی می توانست سالیان سال, نگهداری شود.

 

 

با توجه به نگرانی های پیش آمده نزد شهروندان در مورد تخریب این بنا، شایسته است مسئولین امر، علی الخصوص اعضای شورای شهر و شهرداری سورک با اقدام عاجل توضیحات و اقدامات لازم جهت تنویر افکار عمومی ارائه نمایند.