با حضور شهربانو خداپناه رئیس و آقایان ترابی، یعقوب زاده و طیبی اعضای شورای شهر سورک، جلسه طرح سئوال از شهردار این شهر برگزار شد

به گزارش شرق مازندران، اعضای شورای شهر سورک در جلسه طرح سئوال از شهردار این شهر، سوالاتی در ۱۱ بند از محمودی داشته اند که شهردار درخصوص سئوالات، پاسخ هایی ارائه داد.

رییس شورای شهر سورک ابتدا با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی شورا نظارت بر کار شهردار است، بیان داشت : نفع شخصی در تشکیل جلسه طرح سئوال از شهردار وجود ندارد و هدف پیگیری مطالبات مردم و توسعه شهر سورک است و با توجه به اینکه توقعات مان در اسرع وقت محقق نشد انتظار پاسخگویی از شهردار داریم.

شهربانو خداپناه افزود؛ طبق وظایف پنج عضو شورا، مهندس محمودی را بعنوان شهردار سورک انتخاب کردیم و اکنون پس از چندماه سوالات زیادی برای همکاران پیش آمده است که در روند قانونی طرح سئوال کردیم.

خداپناه همچنین تصریح کرد : بنده از سال ۹۶ سه شهردار در این شهر دیدم و معمولا همه شهرداران از بدهی ها گلایه دارند. سوال اینجاست اگر جایگاه شهردار سخت است و مدیریت کار سختی است چرا می پذیریم و بعد از گرفتن مسئولیت ناله کنیم؟

رئیس شورای شهر سورک همچنین گفت : شما را بعنوان شهردار انتخاب کردیم. قصد سنگ اندازی نداریم و تنها مسیر را نشان می‌دهیم. معتقدیم  مصوبات شورا برای شهردار لازم‌الاجرا است.

مهدی ترابی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت پیشرفت شهر سورک و رفع مشکلات شهری و همچنین مطالبه جدی مردم شهر، خطاب به شهردار سورک گفت : طرح این ۱۱ سوال به عدم مدیریت صحیح شما در این مدت برمی‌گردد. شما در جلسه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰، گفتید مشکلات از قبل بوده و اکنون هم بیان کردید که مشکلات از قبل بوده است!

نایب رئیس شورای شهر افزود: ورودی اداره‌ های شهر و شهرستان  بخصوص ادارات دادگستری و پست که پر تردد هم هستند هنوز شن‌ریزی است و در شان یک شهر نیست. اصلاح رفتار مدیریتی با پرسنل شهرداری یک دغدغه جدی است. بپذیریم ژست عوام‌فریبی بی‌فایده است و به وظیفه مان که خدمت به مردم است توجه کنیم.

در ادامه میلاد یعقوب زاده عضو شورای شهر سورک نیز سوالات اعضای شورا را در ۱۱ بند که شامل؛ عدم اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر، عدم پاسخگویی به نامه‌های شورا، عدم ابلاغ جزییات پروژه‌ها به اعضای شورا، عدم تکمیل آسفالت معابر و رسیدگی به زیباسازی شهر، عدم برنامه‌ریزی مناسبت جهت کسب درآمد پایدار، عدم احداث پله گلزار شهدای شهر، عدم هماهنگی بابت صدور مجوزها، عدم ساخت ساختمان راهوار چهارراه آزادگان و… را قرائت کرد.

شهردار سورک در پاسخ به سئوالات گفت : در سال جاری بودجه هنوز به تصویب نرسید و ما طبق بودجه سال قبل کار کردیم و در واقع تکلیف یک سال شهرداری مشخص شده است و تا به امروز در چهارچوب قانون مصوبات عملی و اجرایی شده و کار انجام شده است.

حسین محمودی با اشاره به برنامه احداث راه پله گلزار شهدا افزود: مزار شهدا در محدوده شهر سورک قرار داشته و نیاز به مصوبه ندارد و درخواست مصوبه انجام و تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث عدم پاسخگویی به شورا، نامه‌هایی که جهت اطلاع بود و نیاز به پاسخ نداشت را پاسخ ندادم و آن بخشی که نیاز داشت پاسخ دادم.

محمودی یادآور شد: معتقد هستیم مازاد بودجه را باید از اعضای شورای شهر مصوب بگیریم، همچنین در بحث احداث پیاده‌رو مصوبه را گرفتیم طبق تشریفات قانونی انجام شد، در سامانه ثبت شد و با پیمانکار قراردادی کمتر از رقم اولیه بستم.

شهردار سورک با بیان اینکه ما در یک سال اخیر اقدامات خوب و موثری انجام دادیم، عنوان کرد: احداث ۲ هزار متر مربع پیاده‌رو و همچنین کاشت نهال نارنج انجام شد که نیاز به کسب مجوز نداشت.

این مسئول در پاسخ به چرایی برخورد نامناسب با همکاران، اذعان داشت: اینکه دو نفر جهت‌دار و از قبل موضوعاتی را مطرح می‌کنند آن هم در حضور مراجعان و صدایشان را بالا میبرند قابل هضم نیست بنده به‌جز آن دو عزیز مابقی را پاسخگو هستم.

وی با اشاره به بحث نداشتن مصوبه و صدور مجوز جهت احداث ساختمان راهوار چهارراه آزادگان، اعلام کرد: در گذشته آنجا یک کانکس تعبیه شده بود، براساس مصوبه شورای ترافیک دو ماه کار را متوقف کردیم،
ما شهرداری را با بیش از ۵۰ میلیارد تومان بدهی دریافت کردیم تا پایان‌کار در نمودار اعداد را ریز به ریز به ذی حسابی ظرف یک هفته آینده ارائه می‌دهیم.

محمودی افزود: اینکه بخواهیم یک شهر را ظرف ۶ ماه با همه مشکلات تحویل گرفته و موانع را تسهیل کنیم کار ساده‌ای نیست. ۸۰ درصد مشکلات آسفالتی کوچه‌ها را سعی می‌کنیم رضایت‌مندی مردم را جلب کنیم.

شهردار سورک همچنین از پرداخت اقساط ۹۰ میلیونی ماهیانه شهرداری مطالبی بیان کرد و تاکید کرد: پشت همه اقدامات برنامه‌ریزی وجود داشت، ماشین آلات کشاورزی نیاز به تعمیر و خریداری داشت که انجام شد.

محمودی گفت: شهر ما ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد به اندازه سهمیه یک شهر ۴۰ هزار نفره سهمیه آسفالت گرفتیم، کارها یکی یکی در حال انجام است، روزی که پیمانکار بودم به این شهر خدمت کردم اجازه نمیدهم با من با لحن توهینی صحبت کنند.

خداپناه رئیس شورای شهر نیز پس از جلسه طرح سئوال در گفتگو با خبرنگار ما تاکید کرد؛ درخصوص پاسخگویی شهردار به مکاتبات شورای شهر، مسائلی مانند میزان بدهی شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین اعلام برنامه ها را پاسخگو نبودند و درخصوص راه پله گلزار شهدا , زمانی درست می باشد که در بودجه مشخص شده باشد نه اینکه طی نامه شهرداری به شورا , اعلام نمایند که چون این پروژه در بودجه ۱۴۰۰ تعریف نشده باید مصوبه شورا را می داشت.

در ادامه تصاویر این جلسه را از لنز دوربین شهرام جلالی ببینید :