به گفته مدیر دبیرستان کوثر میاندورود پس از مشاهده وضعیت و شرایط بسیار بد و نامناسب زندگی این خانواده ، ایده و فکر جمع آوری کمک معلمان برای ساخت خانه و سرپناهی برای آنان زده شد .

کمک معلمان یک دبیرستان برای ساخت مسکن یکی از دانش آموزان نیازمند در میاندورود

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندرن) ۲۷ معلم دبیرستان کوثر شهرستان میاندورود استان مازندران آستین همت و تلاش بالا زدند و خانه ای برای خانواده یک دانش اموز این دبیرستان می سازند .

معلمان دببرستان کوثر میاندورود با دیدن شرایط بد زندگی و معیشت خانواده ۳ نفره کوثر عرب صاحبی ، دانش آموز پایه سوم متوسطه این دبیرستان ۲۴ میلیون تومان کمک مالی پرداخت کردند تا سرپناهی برای این خانواده ایجاد کنند .

مهری قاسمی ، مدیر دبیرستان کوثر اسلام آباد شهرستان میاندورود به خبرنگار ایرنا گفت : این دانش آموز و خانواده اش در وضعیت و شرایط بسیار بدی زندگی می کنند .

وی ادامه داد : ۷ سال قبل پدر خانواده آنها را ترک کرد و از آن زمان هزینه زندگی کوثر و خواهرش با درآمد کارگری مادرخانواده تامین می شود .

قاسمی به بیماری مادرزادی کوثر و انجام عمل جراحی مغز و گذاشتن دستگاه برای خروج مایعات و خون در سرش اشاره کرد و افزود : بیماری وی نیز هزینه های زیادی را بر این خانواده تحمیل کرد .

وی اضافه کرد : پیشتر معلمان با دادن بسته های حمایتی اقلام غذایی گوشت ، مرغ ، برنج و روغن این دانش آموز و خانواده اش را حمایت می کردند .

به گفته مدیر دبیرستان کوثر پس از مشاهده وضعیت و شرایط بسیار بد و نامناسب زندگی این خانواده ، ایده و فکر جمع آوری کمک معلمان برای ساخت خانه و سرپناهی برای آنان زده شد .

وی ادامه داد : سالها قبل مادر کوثر با هدف ساخت خانه ، زمینی را در روستای شهریار کنده خریده بود که با جمع آوری کمک معلمان ساخت آن از ۳ ماه قبل آغاز شد .

قاسمی گفت : علاوه بر پرداخت کمک نقدی ۲۴ میلیون تومانی توسط معلمان دبیرستان کمک های غیر نقدی همچون اهدای درب و پنجره نیز انجام شد .

وی با اشاره به اینکه اکثر مراحل ساخت خانه این خانواده انجام شد ، افزود : نوروز سال ۹۶ این خانواده در خانه خود می توانند جشن عید را برگزار بکنند .

 ساخت خانه برای دانش آموز فقیر اقدام بی نظیر معلمان دبیرستان کوثر

مدیر آموزش و پرورش میاندورود پرداخت هزینه ساخت خانه برای دانش آموز فقیر از سوی معلمان دبیرستان کوثر را اقدامی بی نظیر و ارزشمند نام برد .

بهروز عرب خزائلی به ایرنا گفت که هرچند آموزش و پرورش ردیف اعتباری برای پرداخت کمک هزینه به دانش آموزان محروم ندارد اما حضور و مشارکت انجمن اولیا و مربیان و خیران توانسته تا حدی این مساله را جبران بکند .

وی ادامه داد : دبیرستان کوثر اسلام آباد یکی از مدارس واقع در منطقه محروم و حاشیه شهرستان میاندورد است که ۱۵۲ دانش آموز را زیر پوشش دارد .

۷ هزار و ۸۹۰ دانش آموز در ۸۳ مدرسه شهرستان میاندورود مشغول تحصیل هستند .