طبق اطلاعاتی که بتازگی منتشر شد, مخالفت تمیر پاردو رئیس سابق موساد موجب شد نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دستور آماده‌باش برای حمله به ایران عقب‌نشینی کند.

به گزارش شرق پرس به نقل از بی بی سی, تمیر پاردو رئیس سابق سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد)، در مصاحبه‌ای فاش کرده است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، دjhر سال ٢٠١١ به نیروهای نظامی اسرائیل دستور داده بود آماده حمله به اهدافی در ایران شوند.

آقای پاردو در یک مصاحبه تلویزیونی، که مشروح آن پنجشنبه شب پخش می‌شود، گفته است آقای نتانیاهو دستور داده بود تا نیروهای نظامی با انجام برنامه‌ریزی لازم، آماده باشند تا در صورت فرمان حمله، ظرف ۱۵ روز به اهدافی در ایران حمله کنند.

رئیس سابق موساد می‌گوید به دنبال این دستور احتمال استعفا از مقامش را بررسی کرد و از آنجا که چنان حمله‌ای “قطعا” به جنگ با ایران می‌انجامید، او قانونی بودن دستور بنیامین نتانیاهو را مورد بررسی قرار داد.

پیش از این گزارش‌های متعددی از اختلاف نظر مقام‌های امنیتی و نظامی اسرائیل با رویکرد نخست وزیر درباره ایران منتشر شده است. در سال ٢٠١١ در نهایت مخالفت رئیس موساد و بنی گانتس، رئیس ستاد مشترک، باعث شد نتانیاهو از دستور آماده‌باش برای حمله عقب‌نشینی کند.

تمیر پاردو در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی اسرائیل گفته است دستور برنامه‌ریزی حمله “چیزی نیست که شما محض تمرین اجازه صدورش را داشته باشید.”

چه کسی دستور حمله نتانیاهو به ایران را رد کرد؟

او گفته: “وقتی نخست وزیر به شما می‌گوید شمارش معکوس را آغاز کنید، می‌دانید که با شما بازی در نمی‌آورد. چنین اموری تبعات عظیمی دارند.”

پیش از این ایهود باراک، وزیر دفاع وقت اسرائیل، گفته بود که او و بنیامین نتانیاهو در سال‌های ٢٠١٠ و ٢٠١١ حمله به ایران را مد نظر داشتند، اما دیگر مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی با آنان مخالف بودند.

البته رئیس سابق موساد گفته ممکن است هدف بنیامین نتانیاهو از دستور آمادگی برای حمله این بوده باشد که این تصمیم او به ترتیبی به گوش مقام‌های آمریکایی برسد و روی تصمیم‌گیری آنها تاثیر بگذارد.