پورفلاح در تشریح برنامه های جشنواره انجیر گلوگاه گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، برپایی نمایشگاه و غرفه‌های فروش و پخت غذا‌های محلی از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره است...

چهارمین "جشنواره انجیر گلوگاه" 19 مرداد آغاز می شود

 

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) رضا پورفلاح مدیر جهادکشاورزی گلوگاه گفت: این شهرستان ۱۹ مردادماه به مدت ۵ روز میزبان چهارمین جشنواره انجیر است.

 

وی با بیان اینکه شناساندن انجیر و نام گلوگاه در سطح ملی، جذب سرمایه گذار و توسعه باغات و صنایع تبدیلی، معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های شهرستان، ایجاد شغل پایدار از طریق تولید، عرضه انجیر و فراورده‌های آن و فعال کردن تعاونی زنان روستایی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است، افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، برپایی نمایشگاه و غرفه‌های فروش و پخت غذا‌های محلی از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه با بیان اینکه این شهرستان به دلیل اقلیم و شرایط آب و هوایی، مهم‌ترین و بهترین مکان برای کشت و تولید انجیر است، گفت: در حال حاضر ۱۲۰۰ هکتار از باغات این شهرستان به کشت انجیر اختصاص یافته که عمده ارقام آن انجیر سفید، سبز، سیاه و  گلابی است.

 

پورفلاح افزود: چهارمین جشنواره انجیر همانند سال‌های گذشته با کیفیت مناسب و پربارتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

 

 

 

 

yjc