ابراهیمی گفت : تالاب بین المللی و پناه حیات وحش میانکاله با بررسی ظرفیت‌های گردشگری بزودی برای بازدید طبیعت گردان بازگشایی خواهد شد

شرق پرس : مدیرکل محیط زیست مازندران در جلسه بررسی مسائل و مشکلات تالاب بین المللی و پناه حیات وحش میانکاله درفرمانداری بهشهر گفت: حوزه میانکاله با مشکلات متعددی از جمله خشکی بخش غربی تالاب و نبود مدیریت صحیح در بخش گردشگری طبیعی و برداشت غیر اصولی محصولات اصلی و فرعی گیاهی در این منطقه روبرو است.

ابراهیمی با بیان اینکه به دلیل آتش سوزی‌های متعدد تابستان امسال در پناهگاه حیات وحش منطقه بازدید گردشگران و طبیعتگران تا اطلاع ثانوی ممنوع شد، افزود: تالاب بین المللی و پناه حیات وحش میانکاله با بررسی ظرفیت‌های گردشگری بزودی برای بازدید طبیعت گردان بازگشایی خواهد شد.

او گفت: برای بازگشایی میانکاله نیازمند برنامه ریزی مستمر از ظرفیت ورود گردشگران در این منطقه هستیم.

ابراهیمی با بیان اینکه چند سال گذشته در یک روز شاهد ورود هزار گردشگر در این منطقه بودیم، افزود: به دلیل مشخص نبودن ظرفیت برد در میانکاله گونه‌های گیاهی و طبیعی زیادی در منطقه از بین رفته است و این مورد تایید محیط زیست نخواهد بود.

مدیرکل محیط زیست مازندران با بیان اینکه تدوام این امر تهدیدی جدی برای ذخیره‌گاه طبیعی زیست‌کره ایران محسوب می‌شود، افزود: قرار است با مدیریت مشارکتی مسئولان محیط زیست و جوامع محلی برای ورود گردشگران در میانکاله برنامه ریزی شود.

او به اجرای مدیریت مشارکتی در میانکاله اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز عملکرد مدیریت مشارکتی یکساله میانکاله مورد آسیب شناسی قرار گرفت.

ابراهیمی افزود: در این روش همه دستگاه‌های ذیربط بخصوص نمایندگان جوامع محلی، ذی نفعان و بهره برداران در منطقه حضور دارند تا شاهد بهره برداری منطقی، اصولی، مسئولانه و آگاهانه از ورود گردشگران باشیم.

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: تخریب، تجاوز، تصرف و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در تالاب بین المللی و پناهگاه حیات وحش میانکاله بررسی شد.

به گزارش صداوسیما وی به تشکیل کارگروه حفاظت و مدیریت پناهگاه اشاره کرد و گفت:در این کارگروه مصوب شد منابع طبیعی شهرستان و استان در مدت یکماه، تثبیت حدود منابع ملی از مستثنیات را اعلام کند تا اگر تجاوز یا تخریبی صورت گرفت اقدام قانونی انجام شود.