c   به گفته یک منبع آگاه بر اثر ازدحام جمعیت و خدمات‌ندادن پاکستان به زوار اربعین، دو زائر در خاک این کشور جان باختند و در صورت تداوم این روند، شرایط بحرانی‌تر خواهد شد.   درپی ازدحام بیش از حد زائران پاکستانی در مرز میرجاوه و عدم ارائه خدمات به زائران حسینی در پاکستان، […]

c

 

به گفته یک منبع آگاه بر اثر ازدحام جمعیت و خدمات‌ندادن پاکستان به زوار اربعین، دو زائر در خاک این کشور جان باختند و در صورت تداوم این روند، شرایط بحرانی‌تر خواهد شد.

 

درپی ازدحام بیش از حد زائران پاکستانی در مرز میرجاوه و عدم ارائه خدمات به زائران حسینی در پاکستان، ستاد مردمی اربعین با ۸ دستگاه خودرو شامل پتو،خوراک، نان، خرما و با استعداد ۳۵ خادم افتخاری از زاهدان عازم میرجاوه شدند تا به این زائران در نقطه صفر مرزی خدمت رسانی کنند.

 

وضعیت نامناسب در مرز ایران و پاکستان/ ستاد مردمی اربعین به کمک زائران پاکستانی شتافت

 

یک منبع آگاه در این زمینه گفت: به دنبال کم کاری دولت پاکستان و عدم صدور مجوز برای خروج زائران اربعین از کشور، آن هم پس از چندین ساعت معطلی، در نهایت از ۸ هزار و۵۰۰ زائر در انتظار تنها قریب به ۲۵۰۰ زائر موفق به خروج از کشور پاکستان شدند. 

 

امکان تردد اتوبوس های پاکستانی در شب مهیا نیست و زائران مجبورند شب را در پایانه مرزی سپری کنند. در این پایانه نیز امکانات رفاهی، خوراک و گرمایشی برای ظرفیت یادشده وجود ندارد.

 

جمعیت همچنان در حال افزایش است. دربین زوار، کودکان خردسال و سالمندانی هستند که تحمل سرمای شب درمرز برای آنها مشکل است.

 

همچنین به گفته مسئول ستاد مردمی اربعین سیستان وبلوچستان، این اقدام دولت پاکستان در واقع اهانت به زوار امام حسین است که باید هر چه سریعتر ختم به خیر شود.

 

روز گذشته دو زائر پاکستانی به دلیل ازدحام جمعیت در مرز میرجاوه جان خود را از دست دادند./فارس