حجت الاسلام سیدرضا تقوی در همایش ائمه جمعه استان مازندران در بهشهر با اشاره به اینکه در بعضی جاها ما ضعف مدیریت داریم و در بعضی جاها ضوابط ها مشکل سازند گفت وضع اقتصادی کشور بیمار به نظر می رسد

همایش ائمه جمعه در بهشهر : وضعیت اقتصاد کشور بیمار است / مدیران دلبستگی به دنیا و مادیات نداشته باشند

 

به گزارش شرق پرس همایش ائمه جمعه استان مازندران با عنوان نماز جمعه، مدیریت جهادی، مقاومت رمز پیروزی به میزبانی شهرستان بهشهر در این شهرستان آغاز شده است.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در این همایش گفت : کار جهادی تنها با یک فرد کامل نیست بلکه مدیریت جهادی نیز به قانونی نیاز دارد که کارها را روان کند، همچنین باید سیستم نیز جهادی باشد تا بتوان جهادی رفتار کند.

 

آیت الله سیدرضا تقوی، مدیر جهادی را کم خرج و پر بهره دانست و افزود: مدیران با فرصت شناسی و ابتکار، انقلابی عمل کرده و برای مدیریت جهادی تلاش کنند. و مدیر باید همچون لکوموتیو باشد یعنی واگن ها را در هر شرایطی بدنبال خود بکشد و بهره وری درکار را افزایش دهد.

 

وی با اشاره به اینکه در بعضی جاها ما ضعف مدیریت داریم و در بعضی جاها ضوابط ها مشکل سازند گفت وضع اقتصادی کشور بیمار به نظر می رسد بعنوان مثال ما ۹۰تومان پول می دهیم تا ۱۰ تومان درآمد زایی داشته باشیم و این کار یعنی سرمایه را به دور ریختن یا کارعبث وبیهوده انجام شده است.

 

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت:لازمه کار مدیریتی، کار برای رضای خدا و تلاش برای رفع مشکلات مردم است و باید پایبندی به اصول اخلاقی باشد. این که فلانی برای من ستاد زد و رای جمع کرد و الان باید سمتت بگیرد متناقض با مدیریت جهادی است.

 

به گزارش صداوسیما, رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: جامعه نیازمند افراد شجاع، مدبر و توانمند است و مدیران باید انقلابی عمل کرده و دلبستگی به دنیا و مادیات نداشته باشند. و حفظ روحیه انقلابی، دوری از تجملات، کم کردن هزینه ها، پرکار بودن و دوری از خشم از ویژگی های مدیر انقلابی است که باید رعایت شود.

 

لازم به ذکر است این همایش با حضور آیت‌الله سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، ابراهیمی معاونت استانی این شورا، آیت‌الله طبرسی امام جمعه ساری و نماینده ولی‌فقیه مازندران، آیت‌الله معلمی امام جمعه قائم‌شهر و نماینده خبرگان رهبری، محمد اسلامی استاندار مازندران و ائمه جمعه شهرستان‌های استان در اردوگاه متمرکز کشوری شهید هاشمی‌نژاد بهشهر برگزار شد.