رئیس انستیتو پاستور ایران از تحویل ماهیانه ١٠ میلیون دوز واکسن پاستوکووک از آذرماه امسال خبر داد ...

شرق مازندران : رئیس انستیتو پاستور ایران گفت : نتایج مطالعات بینابینی فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن هفته آینده منتشر می‌شود.

بیگلری افزود؛ پارت دوم محموله ۶ میلیون دوزی واکسن پاستوکووک هفته آینده و تا ١٠ آبان این محموله کامل تحویل داده خواهد شد.

وی افزود؛ در تلاش هستیم از آذر ماه ١٠ میلیون دوز واکسن پاستوکووک ماهیانه تحویل وزارت بهداشت بدهیم و بخشی از کار در کوبا و بیش از ۵٠ درصد تولید شامل فرمولاسیون و فیلینگ واکسن در ایران انجام می شود.

این مقام مسئول در انستیتو پاستور تاکید کرد؛ واکسن پاستوکووک کونژوگه است و در برابر واریانت دلتا اثربخشی خوبی دارد، کارایی واکسن فایزر در برابر واریانت دلتا به نصف رسید، واکسن پاستوکووک در برابر این واریانت که در ٧ استان مورد استفاده قرار گرفت اثربخشی بالایی داشت.

بیگلری بیان داشت ؛ واکسن پاستوکووک یک یاد آور اختصاصی دارد و استفاده این واکسن در افرادی که سابقه ابتلا دارند می توانند ایمنی خوبی ایجاد کند.

رئیس انستیتو پاستور ایران همچنین گفت: از دوز یادآور واکسن پاستوکووک می‌توان برای سوم سایر واکسن‌های دیگر استفاده کرد که از کم عارضه ترین واکسن‌های کروناست.