یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پس از به کما رفتن آیت‌الله مهدوی‌کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری گمانه‌زنی‌ها در مورد ریاست این مجلس بالا گرفت تا اینکه آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی ریاست موقت این مجلس را عهده‌دار شد اما به نظر می‌رسد این انتخاب قطعی نیست و تکلیف رییس آینده مجلس خبرگان در نشست شهریورماه […]

 

 

یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پس از به کما رفتن آیت‌الله مهدوی‌کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری گمانه‌زنی‌ها در مورد ریاست این مجلس بالا گرفت تا اینکه آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی ریاست موقت این مجلس را عهده‌دار شد اما به نظر می‌رسد این انتخاب قطعی نیست و تکلیف رییس آینده مجلس خبرگان در نشست شهریورماه روشن ‌شود.

شرق پرس: ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان از اصفهان با تایید اینکه ریاست آیت‌الله شاهرودی موقت است، خاطرنشان می‌کند: «آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی به دلیل اینکه نایب اول رییس مجلس خبرگان هستند از این نظر هم‌اکنون عهده‌دار ریاست مجلس خبرگان رهبری هستند که موقت است تا زمانی که به طور رسمی رای‌گیری و تصمیم نهایی گرفته شود».

او زمان رای‌گیری را «شهریورماه» دانست و افزود: «در آن زمان در صحن مجلس خبرگان گزینه‌های احتمالی مطرح می‌شود، البته صحبت‌هایی در قبل و اکنون مطرح شده اما هنوز مورد قانونمندی طرح نشده است». سخنان این عضو مجلس خبرگان همزمان است با سخنان عضو دیگر مجلس خبرگان در همین زمینه که با سخن گفتن از احتمال کاندیداتوری هاشمی برای ریاست مجلس در یک برنامه تلویزیونی، بار دیگر این بحث را تبدیل به یکی از بحث‌های داغ محافل سیاسی کشور کرد.

البته پیش از احمد خاتمی، دبیر شورای نگهبان هم نسبت به فعالیت و تحرک برخی از جریان‌ها و گروه‌ها برای انتخابات مجلس خبرگان ابراز نگرانی کرده و گفته بود که برنامه‌ریزی برخی جریان‌ها برای «تصرف» مجلس خبرگان وظیفه شورای نگهبان را سنگین‌تر می‌کند. با این وجود احمد خاتمی به نظر می‌رسد موافق این حرف نیست چرا که تاکید کرد: «جای نگرانی وجود ندارد».

خاتمی در گفت‌وگوی تلویزیونی خود تصریح کرد: «کسانی تلاش می‌کنند فضای انتخابات آینده خبرگان را با نشاط کنند، اما نگرانی این است که مبادا مجلس خبرگانی که در جایگاه تعیین رهبری است در بازی‌های سیاسی بیفتد و این نگرانی وجود دارد که افرادی از الان آدم‌ها را ببینند و حتی گاهی آنها را بخرند و یا گاهی تهدیدها و تحمیل‌هایی کنند.»

به نظر می‌رسد جریان اصولگرا به شکل جدی نگران حضور جریان‌های معتدل در مجلس خبرگان رهبری و حمایت آنها از هاشمی‌رفسنجانی است.
تسنیم

 

/انتهای خبر