فرماندار نکا گفت: در بخش هزار جریب رانش‌های بسیار وسیعی داریم که خسارت‌هایی در بخش تاسیسات زیرساختی و زیربنایی به‌خصوص جاده‌های مواصلاتی وارد کرد

به گزارش شرق پرس توحیدی مقدم فرماندار نکا با اشاره به ادامه تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی محورهای کوهستانی هزارجریب، گفت: سیلاب بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان به شهرستان نکا خسارت وارد کرد.

عبدالجواد توحیدی مقدم امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به بارش شدید اخیر که در سده گذشته بی نظیر بوده این شهرستان با میانگین ۱۶۰ و در برخی مناطق ۱۹۰ میلی‌متر مکعب رسید، اظهار داشت: این بارش حجم وسیعی از اراضی کشاورزی، باغات، منازل مسکونی و راه مواصلاتی شهرستان را در بر گرفته و دچار خسارت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ستاد تشکیل مدیریت بحران از ابتدای بارش به خوبی مدیریت شد و در حوزه مدیریت شهری از طغیان رودخانه جلوگیری شد و خسارت گسترده به بار نیاورد، افزود: در حوزه‌های روستایی با گستردگی بارندگی بسیاری از اراضی کشاورزی دچار خسارت شد.

توحیدی مقدم با اشاره به اینکه در بخش هزار جریب رانش‌های بسیار وسیعی داریم که خسارت‌هایی در بخش تاسیسات زیرساختی و زیربنایی به‌خصوص جاده‌های مواصلاتی وارد کرده است، افزود: اکنون محورهای مواصلاتی این منطقه در حال بازگشایی بوده اما آب، برق و تلفن کل شهرستان برقرار است.

تسنیم نوشت؛ فرماندار نکا، دبی رودخانه نکا رود را حدود ۵۰۰ میلی‌متر بیان کرد و گفت: این حجم آب سال‌های اخیر بی سابقه بوده و در این بازه زمانی می‌تواند خسارت‌های بیشتری را به بار بیاورد.

خسارت ۴۸ میلیاردی سیل به گلوگاه

محمدرضا تباک فرماندار گلوگاه در گفتگو با ایرنا گفت: در پی بارش برف و باران شدید که از یکشنبه ۲۶ اسفندماه در مازندران شروع و تا چند روز ادامه داشت، در همان روزهای اول شاهد مسدود شدن برخی از محورهای روستایی بودیم.
وی بیان داشت: بارش های اخیر در شهرستان گلوگاه، بیش از هر زمان دیگری بود به طوری که باعث انسداد محورها و برخی جاده های روستایی شد.
فرماندار گلوگاه گفت: براساس برآورد اولیه، بخش های مختلف گلوگاه همچون کشاورزی، راه و ابنیه حدود ۴۸۰ میلیارد ریال خسارت دیدند و تا ابتدای هفته آینده گزارش تکمیلی و جامع از خسارت ارائه می شود.
تباکی افزود: تمام محورهای مسدود شدن محورهای کوهستانی اکنون بازگشایی شده و مشکل آب، برق و تلفن برطرف شده و شرایط عادی در منطقه حاکم است.