نورزاد ادامه داد : عملکرد مثبت سدسرشاخه گیر ساخته شده در بالادست رودخانه بزپل بهشهر و تاکید کارشناسان بر لزوم ساخت سازه مشابه برای رودخانه برزو سبب شد تا ساخت فوری آن در دستور کار قرار گیرد.

 

farmandari-behshahr

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی فرمانداری بهشهر نورزاد گفت: منازل ساخته شده در حریم قانونی رودخانه برزو به عنوان یکی از مراکز اصلی وقوع سیل سال های اخیر بهشهر با پرداخت هزینه به صاحبان املاک، خریداری و آزاد می شود .

 

 

محمد تقی نورزاد اظهار کرد : پرداخت این هزینه ها از بودجه های دولتی به زودی آغاز می شود و در صورت انجام توافق با مالکین ، نیمی از مبالغ خرید منازل هنگام انتقال سند و مابقی در زمان تخلیه کامل به صاحبان املاک پرداخت می شود .

 

وی بیان کرد : اجرای سریع تر این طرح به عنوان یکی از دغدغه های جدی مدیران شهرستانی خواهد توانست بخش زیادی از دل مشغولی های مردم و کارشناسان در وقوع مجدد سیل را از میان ببرد .

 

فرماندار بهشهر افزود : باران اگر چه یک نعمت خدادادی و بسیار ارزشمند است اما اگر نتوانیم به خوبی از آن استفاده کرده و راه های بهره برداری درست از آن را اجرا نکنیم، دچار مشکلات و نارسایی های همچون وقوع سیل های مرگبار و پرخسارت سال های گذشته بهشهر می شویم .

 

نورزاد ادامه داد : عملکرد مثبت سدسرشاخه گیر ساخته شده در بالادست رودخانه  بزپل بهشهر و تاکید کارشناسان بر لزوم ساخت سازه مشابه برای رودخانه برزو سبب شد تا ساخت فوری آن در دستور کار قرار گیرد.

 

وی گفت : با تکمیل این سد در حال ساخت ، بخش عمده از خطرات مرتبط با اتنقال تنه های بزرگ درختان در زمان بارش های سنگین از میان خواهد رفت .