شکار پرندگان مهاجر زمستان گذران در شهر‌های نکا، بهشهر و گلوگاه تا اطلاع بعدی ممنوع و نیز خرید و فروش پرندگان مهاجر در استان تا اطلاع بعدی ممنوع است

شرق پرس : مدیرکل محیط زیست مازندران از برگزاری جلسه مشترک استاندار و مدیران دستگاه‌های مرتبط و ستاد مدیریت بحران در واحد محیط بانی قلعه پایان شبه جزیره میانکاله خبر داد و گفت: این جلسه به منظور جمع آوری بیش از هزار و ۸۰۰ لاشه پرنده زمستان گذران در تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان در سه روز گذشته برگزار شده است.

ابراهیمی افزود: در این جلسه تصویب شد شکار پرندگان مهاجر زمستان گذران در شهر‌های نکا، بهشهر و گلوگاه تا اطلاع بعدی ممنوع است.

او گفت: خرید و فروش پرندگان مهاجر در بازار‌های فریدونکنار و دیگر بازار‌های روز و هفتگی استان تا اطلاع بعدی ممنوع است و درصورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

ابراهیمی به شهروندان توصیه کرد تا مشخص شدن علت بیماری و مرگ پرندگان زمستان گذران در تالاب بین المللی میانکاله از هرگونه خرید پرندگان مهاجر خودداری کنند.

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: شهروندان در صورت مشاهده لاشه پرندگان مهاجر زمستان گذران در دیگر نقاط استان می‌توانند به ادارات محیط زیست شهرستان‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و پلیس استان اطلاع دهند.

او درباره آخرین جزئیات مرگ دسته‌جمعی پرندگان شبه جزیره میانکاله افزود: سه روز گذشته بیش از هزار و ۸۰۰ لاشه پرنده مهاجر در تالاب میانکاله و خلیج گرگان در شهرستان‌های گلوگاه و بهشهر مشاهده و جمع‌آوری شد و امروز نیز چند صد لاشه دیگر هم جمع آوری شده است.

حسینعلی ابراهیمی افزود: ماموران محیط زیست با همکاری کارشناسان دامپزشکی استان لاشه‌های پرندگان را جمع‌آوری و دفن بهداشتی می‌کنند.

او گفت: ۹۰ درصد لاشه‌های کشف شده متعلق به پرنده چنگر و بقیه مربوط به فلامینگو، اردک سرحنایی، کشیم بزرگ، خوتکا و مرغابی‌ها بود.