علی اصغر یوسف نژاد آنگونه که برخی ها منتظر بودند، انتقال کاندیداتوری خود از حوزه انتخابیه تهران به ساری و میاندورود را رسماً اعلام کرد و ...

شرق پرس : علی اصغر یوسف نژاد نماینده شهرستان های ساری و میاندورود که برای یازدهمین‌دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرده‌بود، طبق پیش بینی ها و طی سخنانی در دفتر ارتباط مردمی ساری، حضور خود در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی از حوزه‌ی ساری و‌ میاندورود را رسماً اعلام کرد.

 

شنیده ها حاکی از آنست که وی تمام تلاش خود را برای حضور در لیست ۳۰ نفره اصلاح طلبان تهران انجام داد و بعد از اینکه مطمئن شد نمی تواند در این لیست جایی داشته باشد تصمیم گرفت به حوزه انتخابیه خود برگردد.

 

البته برخی از چهره های سیاسی نیز مدعی هستند؛ دلیل این رفتار یوسف نژاد گرفتن تائید صلاحیت از تهران و بازگشت به جمع کاندیدای شهرستان های ساری و میاندورود است که البته این افراد معتقدند سخت گیری کمتری در حوزه انتخابیه تهران بدلیل حساسیت های پایتخت و تعداد قابل توجه کاندیدای تهران وجود دارد که اگر این گمانه زنی صحیح باشد، می تواند تناقض ها و تبعیض های قانونی را در این زمینه عیان نماید. البته توضیحات شورای نگهبان نیز می توانند روشن کننده موضوع باشد.

 

اما گروهی دیگر این نظر را دارند که وی بدلیل کاهش محبوبیت در این حوزه و پس از اعلام حضور چهره های جدی در ساری و میاندورود، ناچار به انتخاب حوزه تهران شد که بخت خود را در پایتخت بیازماید و در صورت موفقیت برنامه های خود را برای دستیابی به کرسی های هیات رئیسه مجلس پیش ببرد اما وقتی با ردصلاحیت بسیاری از مدعیان در ساری و میاندورود مواجه شد و امید رای اوری خود را در مازندران بیشتر دید، ترجیح داد دوباره به ساری بازگردد.

 

در هر صورت ظاهراً چیزی که در محاسبات آقای یوسف نژاد کمرنگ به نظر می رسد، تعصب و باور به مردم شهرستان هایی است که همه چیز خود را از حمایت های آنان بدست آورد و ای کاش پاسخ می دادند در میان اینهمه تاکتیک و فرمول برای رای آوری، مردم کجای برنامه ریزی های وی قرار دارند؟

 

آنطور که رسانه های وابسته به این نماینده منتشر کردند؛ وی در جمع هوادارانش در دفتر مردمی، ابتدا با تمجید و تکریم از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود؛ مسیر تعالی کشور با توجه به شان شهادت و فرهنگ بالای ایثار محقق خواهد شد و پس از آن اعلام می کند از تهران به ساری تغییر حوزه خواهد داد!

 

اما چند سئوال مهم ؛

وقتی دم از حاج قاسم و شهدا می زنیم بهتر نیست رفتار خود را نیز با آنان قیاس کنیم؟ می دانید برای سردار سلیمانی راست و چپ و اصلاح طلب و اصولگرا معنی نداشت و اولویت او فقط رضای خدا و مردم بود؟

شما به کدام بند از زندگی این شهید بزرگ چه در بُعد سیاسی، چه اجتماعی و چه اقتصادی نزدیک هستید؟

بهتر نیست اینقدر خود را شیفته قدرت نشان ندهیم ؟

شما سه دوره نماینده این مردم بوده اید، با خود خلوت کرده اید که اگر در مجلس نباشید چه اتفاق ناگواری قرار است برای کشور ، استان و شهرستان های ساری و میاندورود بیافتد که اینگونه تقلا می کنید؟

 

البته معتقدیم ؛ بسیاری از نابسامانی های کشور محصول همین انتخاب های ما در انتخابات های مختلف است. مجلس وظیفه مهم قانونگذاری و نظارت را دارد. حتماً آقای یوسف نژاد حداقل برای این دوره تائید می کنند که هم مجلس و هم دولت همسو بودند و می توانستند تحولات عظیمی را برای کشور رقم بزنند. اما نتیجه ؟

 

در هر صورت اگر نگاه متعصبانه و جناحی نداشته باشیم یقین است، بسیاری از چهره های سیاسی امتحان خود را به مردم پس داده اند و انتخاب دوباره آنان چیزی جز فرصت سوزی نیست و اگر مردم بازهم مرعوب تاکتیک های سیاسی اینگونه افراد شوند مصداق بارز مثل : ” از ماست که برماست ” خواهیم بود.