حسین زادگان با هشدار به مدیرانی که عملکرد مناسبی ندارند افزود؛ مدیران ضعیف در صورتی که نتوانند عملکردشان را اصلاح کرده و به حد مطلوب برسانند ، برکنار می شوند...

مجید حسین زادگان : مدیران ضعیف برکنار می شوند / میزان رضایتمندی مردم از دستگاه ها پایین است

 

به گزارش شرق پرس احمد حسین زادگان سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار, در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که با حضور نمایندگان دستگاههای اجرائی مازندران در استانداری برگزار شد, اظهار داشت: عملکرد مدیران دستگاههای اجرائی در تعطیلات نوروزی پیش رو از سوی بخش های نظارتی و رسانه ها رصد می شود.

 

وی گفت : با ارزیابی عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی بخصوص درخدمات رسانی به مردم در نوروز سال ۹۷ ، مدیران دستگاههای موفق تشویق و مدیران ضعیف نیز در صورتی که نتوانند عملکردشان را اصلاح کرده و به حد مطلوب برسانند ، برکنار می شوند.

جانشین استاندار در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی مازندران اظهار داشت : ما در دفاع از حقوق شهروندی و منابع عمومی با هیچ کس تعارف نداریم ، بویژه این که در دولت تدبیر و امید به اندازه کافی ثبات مدیریتی وجود داشت که بتوان عملکرد مدیران را بر این اساس مورد ارزیابی قرار داد.

 

 نارضایتی از عملکرد دستگاههای اجرایی

 

حسین زادگان مهم ترین مطالبه مردم را پاسخگوئی به مشکلاتشان با حفظ احترام و احساس مسئولیت در چارچوب حقوق شهروندی دانست و گفت : بررسی ها و حتی نظرسنجی ها نشان می دهد که با وجود خدمات رسانی خوبی که از سوی دستگاه های اجرایی انجام می شود ، همچنان میزان رضایت مندی مردم پائین است.

 

وی برخورد با ارباب رجوع با روی گشاده و صبوری در شنیدن درد دل آنان را مهم ترین معیار اثرگذار در رضایتمندی شهروندان دانست و تاکید کرد : مردم ما بسیار نجیب و کم توقع هستند و اگر تلاش و تعامل مناسب و حرمت نگهداری از مدیران و دستگاههای اجرائی ببینند حتی اگر مشکلشان رفع نشود ، راضی از اداره و سازمان بیرون می روند .

 

معاو سیاسی استانداری مازندران گفت : باید مدیران ما نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند ، تا با ارزیابی درست از عملکردشان بتوانند نقاط ضعف را اصلاح و رضایت مندی مردم را افزایش دهند.

 

حسین زادگان برون سپاری خدمات و واگذاری آن را به تشکل های مردم نهاد ، مسئولیت پذیری دستگاههای اجرایی نسبت به وظایفشان و هماهنگی آنها با یکدیگر را در حوزه خدمات رسانی راهکار مناسبی برای ارتقاء رضایت مندی مردم برشمرد.

 

راه اندازی سامانه رصد در تعطیلات نوروزی

 

معاون استاندار مازندران همچنین گفت که برای تعطیلات نوروزی پیش رو سامانه ای برای دریافت شکایت مردم از عملکرد دستگاههای اجرایی و شرکت های خدمات رسان راه اندازی شد.

 

حسین زادگان افزود : در این سامانه شکایت های مردمی علاوه بر دستگاههای مرتبط ، به ستاد تسهیلات نوروزی مستقر در استانداری به عنوان ناظر بر اجرای برنامه ها نیز ارسال می شود و بر این اساس بدرستی میزان رضایت مندی شهروندان از عملکرد دستگاههای اجرایی رصد می شود.

 

وی تاکید کرد : دستگاههای اجرایی موظفند تا شماره ارتباطی با این سامانه را در تمام مبادی خدمات رسانی به گونه ای قرار دهند تا در دید عموم قرار گیرد و آنها بتوانند نظرات خودشان را ارسال کنند.

 

رسانه ها ناظر مردمی بر عملکرد مدیران

 

معاون استاندار مازندران همچنین بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی در نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرائی تاکید کرد و گفت : ما باید برنامه ها و طرح های خود را برای خدمات رسانی به مردم با بهره گیری از فضای رسانه ای رسمی و مجازی اطلاع رسانی کنیم تا شهروندان و مسافران در جریان خدمات دهی ما قرار گیرند.

 

حسین زادگان افزود : فضای مجاز امکان خوبی برای تبلیغات عملکرد دستگاههای اجرایی و آگاهی بخشی به مردم در باره خدمات این دستگاههاست و باید از این امکان استفاده شود.

 

وی گفت : درخواست ما از رسانه ها به عنوان نمایندگان اصلی مردم این است که عملکرد دستگاههای اجرایی را در خدمات رسانی به مردم رصد کنند و نقاط ضعف و قوت را شفاف در اختیار مدیران قرار دهند.

 

به گزارش ایرنا, حسین زادگان افزود : رسانه ها می توانند حقوق شهروندی را برای مردم تبیین کنند و درکنار آن وظایف متقابل مردم و دستگاههای اجرایی را به اطلاع جامعه برسانند.