در انتخابات هیات رئیسه مجلس برای سال سوم, علی لاریجانی موفق شد بازهم بعنوان رئیس مجلس رای اعتماد همکاران خود را جلب کند و پزشکیان و علی مطهری نیز نواب رئیس اول و دوم باقی ماندند...

به گزارش شرق پرس صبح امروز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با دستور کار برگزاری انتخابات هیئت رئیسه جدید مجلس در سال سوم آغاز شد.

مهم ترین رویداد این انتخابات, اعلام سه نامزد برای ریاست بود. علی لاریجانی از فراکسیون مستقلین, دکتر عارف از فراکسیون امید و حاجی بابایی از فراکسیون ولایی کاندیدای کرسی ریاست مجلس شدند.

در پایان شمارش آراء دکتر محمدرضا عارف ۱۱۴ رای, دکتر حمیدرضا حاجی بابایی ۵۴ رای و دکتر علی لاریجانی ۱۰۱ رای آوردند.

لاریجانی رئیس مجلس پس از اعلام نتایج رای نمایندگان مجلس گفت : با توجه به اینکه هیچ یک از کاندیداها موفق به اخذ آرا کافی نشدند، رای گیری مجدد انجام می شود که این بار رای نسبی مدنظر قرار خواهد گرفت.

پس از این سخنان لاریجانی,  حمید رضا حاجی بابایی که ۵۴ رای آورده بود, از نامزدی ریاست مجلس کناره گیری کرد که این رویداد به نفع لاریجانی و رای آوری مجدد وی شد.

پس از رای گیری مجدد این علی لاریجانی بود که در سال سوم دوره دهم, با ۱۴۷ رای مجدداً بعنوان رئیس مجلس انتخاب شد.

همچنین محمد رضا عارف با کسب ۱۲۴ رای از ۲۷۹ رای ماخوذه از رسیدن به کرسی ریاست بازماند.

پزشکیان و مطهری هم نواب رئیس مجلس ماندند

پس از رأی‌گیری انتخاب نواب رئیس مجلس، مسعود پزشکیان توانست با ۱۵۷ رأی کرسی خود در نائب رئسی اول مجلس را حفظ کند و علی مطهری نیز با ۱۴۳ رأی بعنوان نائب رئیس دوم هیأت رئیسه جدید مجلس دهم معرفی شدند.

در این رای گیری عبدالرضا مصری ۱۳۴ رأی و هادی قوامی ۸۱ رأی به خود اختصاص دادند.

 

نماینده ساری و میاندورود به هیات رئیسه مجلس راه یافت

 

رای گیری برای انتخاب دبیران هیات رئیسه انجام شد و محمدعلی وکیلی با ۱۳۴ رای، علی اصغر یوسف نژاد نماینده شهرستان های ساری و میاندورود با ۱۲۹ رای، قاضی زاده هاشمی با ۱۲۹ رای، علیرضا رحیمی با ۱۰۴ رای، امیرآبادی فراهانی با ۹۸ رای، رنجبر زاده با ۹۵ رای از مجموع ۲۷۸ رای ماخوذه توانستند اکثریت آرا را به دست آورند.