با این وضعیت می توان گفت هر کدام از شهرستان های بهشهر، نکا و میاندورود که در حوزه شرق مازندران تعریف می شوند برای خود حداقل یک جاده مرگ دارند !

شرق پرس : جاده نکا به نیروگاه از جمله جاده‌های حادثه خیر منطقه شرق مازندران در کنار جاده گهرباران و جاده بهشهر به بندر امیرآباد است که سالانه خسارت جانی و مالی فراوانی را به همراه دارد.

ساماندهی، بهسازی و آسفالت این جاده سالیان سال است که در دستور کار قرار گرفته است؛ اما اعتبارات قطره‌چکانی جوابگوی بهسازی و ایمن‌سازی این جاده‌ها نیست.

در تازه‌ترین اخبار شاهد تصادف خطرناک ۴ دستگاه خودرو سواری در محور نکا به سیاوشکلا در محور نکا به نیروگاه بودیم که اگر چه خوشبختانه خسارت جانی به همراه نداشته است؛ اما خسارت مالی فراوانی را در شرایط اقتصادی امروز به رانندگان ایجاد کرده است.

تدابیری که تأمین جان شهروندان و مسافران را در پی ندارد

علاوه بر اینکه آسفالت، بهسازی و ایمن‌سازی جاده نکا به نیروگاه سالیان سال است که در دستور کار قرار گرفته است؛ اما شورای ترافیک شهرستان نکا هم در جلسه شورای ترافیک با توجه به تصادفات متعدد در این محور و به خصوص در بریدگی سیاوشکلا مقرر کرد که ترمیم سرعتکاه در دستور کار قرار گیرد که به دلیل نبود بودجه کافی اجرایی نشد.

مصوبه شورای ترافیک مبنی بر ترمیم سرعتکاه در مسیر روستای سیاوشکلا به دلیل حادثه‌خیز بودن تدبیری مهم بود که به دلیل کمبود اعتبارات و نبود بودجه اجرایی نشد و دودش به چشم شهروندان و رانندگان رفت و در برخی از موارد هم سلامت جان شهروندان تأمین نمی‌شود.

این در حالی است که گلایه مردم از روند کند تکمیل ۴ خطه جاده مرگ نکا به نیروگاه و بهشهر به امیرآباد و دریا به واسطه حوادث ناگواری که همواره در آن رخ می‌دهد و این جاده را به جاده مرگ معروف کرده است؛ همچنان ادامه دارد.

 

نبود اعتبارات، بهانه‌ای برای کندی کار جاده‌سازی

 

شهریاری یکی از شهروندان شرق مازندران است که با ابراز نگرانی از کندی کار به بهانه نبود اعتبارات برای بهسازی و تعریض جاده نکا به نیروگاه و بهشهر به دریا و البته گهرباران می‌گوید: روزانه تعداد زیادی از مسافران روستاها در این محورها تردد دارند و با توجه به تردد کامیون‌ها و تریلرهای مختلف شرکت‌های حاشیه خزر و بندر امیرآباد جان مردم در خطر است.

وی در گفت و گو با فارس افزود: سالیان سال است که قول تعریض این جاده‌ها داده شد و هر بار با گذر از این جاده‌ها باید دلهره و تنش داشته و بروز تصادف در این جاده‌ها تن و دلمان را بلرزاند.

شهریاری بیان کرد: چهاربانده کردن محور نکا به نیروگاه و بهشهر به بندر امیرآباد از دولت هشتم و نهم کلید خورده است و همچنان سالیان سال باقی مانده است و هر روز شاهد قربانی شدن مردان و زنان و فرزندان بسیاری در این جاده‌ها هستیم.

 

اداره راهداری نکا از  ترمیم سرعتکاه سیاوشکلا سرباز می‌زند

 

کاظمی از دیگر شهروندان نکایی هم با اشاره به  مصوبه شورای ترافیک شهرستان نکا مبنی بر ایجاد سرعتکاه در محور سیاوشکلا اطهار کرد: براساس این مصوبه اداره راهداری موظف به ایجاد سرعتکاه است؛ اما به دلیل و با بهانه نبود اعتبارات کافی از این امر سر باز می‌زند.

وی در گفت‌وگو با فارس افزود: سالانه خسارت جانی و مالی فراوانی را در این جاده پرداخت می‌کنیم اما کسی به داد ما و درد دل ما نمی‌رسد و تنها در مناسبت‌های مختلف با بستن رمان و افتتاح چند متر از جاده، آن را به عنوان عملکرد خود به مردم ارائه می‌کنند.

کاظمی می‌گوید: تا کی باید در سکوت مسؤولان و عدم رسیدگی به مشکلات و معضلات شاهد بروز تصادفات و حوادث ناگوار در این جاده باشیم و چقدر باید کشته بدهیم تا به داد ما برسند.

این شهروند نکایی بیان کرد: فرزندان ما در این مسیر برای رفتن به مدرسه و دانشگاه روزانه تردد دارند و هر روز دلهره داریم و با شنیدن کوچکترین تصادف باید با دلهره به سر صحنه بیاییم تا خدای ناکرده فرزندان و عزیزان ما نباشند.

وی با بیان اینکه همه مردم از عزیزان ما هستند و هر تصادفی برای ما ناگوار است؛ گفت: امیدواریم مسؤوولان دغدغه رفع مشکلات مردم در عمل داشته باشند و با دوری از شعارزدگی که این روزها دامن‌گیر جامعه ما شده است؛ برای مردم و عاقبت و آخرت خود کار کنند و تا حادثه ناگوار و غیرقابل جبرانی اتفاق نیفتاده است برای جبران مشکلات و معضلات وارد عمل شوند.

خبرنگار فارس در زمان نگارش این گزارش، موفق به برقراری تماس با رئیس اداره راهداری شهرستان نکا نشد و پیگیری این مورد در دستور کار است.

همچنان که مردم گفتند و ما هم بارها دیده و گفته‌ایم، جاده‌های ما نیازمند بهسازی و ایمن‌سازی مناسب و استاندارد است و نمی‌توان تنها به واسطه نبود اعتبارات به راحتی از کنار مشکلات و معضلات موجود در جامعه و به خصوص مشکلات محور نکا به نیروگاه گذشت و لذا باید تدابیری مناسب برای تأمین سلامت جان شهروندان و مردم اندیشیده شود تا بیش از این شاهد تصادفات ناگوار نباشیم.

 

 

 

 

 

 

farsnews.com/mazandaran