محمد اسلامی در بهشهر و با اشاره به وجود منطقه ویژه اقتصادی در این منطقه گفت : افرادی بیابان را به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل کرده و شکوفاترین اقتصاد را دارند ولی در کنار ما دریا و امکانات وجود دارد اما در رنج هستیم

محمد اسلامی استاندار مازندران : قدر منطقه ویژه اقتصادی را نمی دانیم, شعار منطقه آزاد می دهیم

 

به گزارش شرق پرس محمد اسلامی استاندار مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان بهشهر در شرق مازندران با اشاره به اینکه بالاترین دغدغه خانواده‌ها در کل کشور مشکل بیکاری و موضوع اشتغال است، اظهار کرد: در بخش تولید نیز مشکلات تولیدکننده‌ها وجود دارد که این مسائل همه با هم‌انباشتی از مسائل را به‌وجود آورده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی داریم اما قدرش را نمی‌دانیم و شعار منطقه آزاد را می‌دهیم، خاطرنشان کرد: چرا از منطقه ویژه استفاده نمی‌کنیم، چرا خوب روی آن تبلیغ نمی‌کنیم و چرا هیچ‌گونه پیگیری در مورد سرمایه‌گذاری در این منطقه انجام نمی‌دهیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه افرادی بیابان را به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل کرده و شکوفاترین اقتصاد را دارند، بیان کرد: در کنار ما دریا و امکانات وجود دارد اما در رنج هستیم باید برای توسعه منابع انسانی گام برداریم، در بحث نیروی انسانی باید دید فرد چه ظرفیتی دارد.

وی با اشاره به امضای‌تفاهم‌نامه با دانشگاه مازندران ادامه داد: این تفاهم‌نامه در ارتباط با شناسایی تعداد کل افراد تحصیل‌کرده بیکار در مرحله اجرایی قرار دارد.

استاندار مازندران  در این زمینه ادامه داد: نمی‌توان در این مورد کلی‌گویی کرد، رفتار باید علمی و حرف‌ها فنی باشد، باید افراد شناسایی شوند که چه ظرفیتی دارند و سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا جذب شوند.

این مسؤول ادامه داد: قدر ظرفیت انسانی مدیریتی که دارید را بدانید و بحث توسعه منابع انسانی و مهارت‌افزایی برای جامعه باید دنبال شود.

اسلامی با اشاره به بحث صنایع در استان بیان کرد: ۹۵۰  واحد نیمه‌تمام، حدود ۵۰۰ و اندی واحد کار را شروع کرده اما متوقف شدند و هزار واحد دیگر هم فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در بهشهر جمعیت روستایی ۳۰ درصد است، افزود: در بخش توسعه در کار کشاورزی منابع در اختیار داریم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ۲۰ درصد روستاییان فقط زیرپوشش بیمه هستند، خاطرنشان کرد: منابع وجود دارد اما باید مصوبات را باید اجرا کرد.

این مسؤول با بیان اینکه باید روستا به روستا بیمه را انجام دهیم و در بحث درمان روستاها را زیر پوشش قرار دهیم، یادآور شد: ظرفیت‌ها و استعداد در روستاها برای کار و برنامه‌ریزی مورد پیگیری قرار گیرد.

اسلامی گفت: همیشه به دنبال مقیاس بزرگ نباشیم و امکاناتی که در اختیار داریم را گسترش دهیم.

وی با اشاره به ایجاد منطقه سنگین گردشگری برای عباس‌آباد  تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و بوم‌گردی طرح‌هایی را برنامه‌ریزی کنیم و این طرح‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرد.

استاندار مازندران با اشاره به ایجاد کارگروه تخصصی گردشگری برای بهشهر خاطرنشان کرد: بندر امیرآباد در بهشهر یک نقطه از کریدور حمل و نقل شمال به جنوب بوده و بسیار مهم است.

این مسؤول افزود: ما باید در این بندر سهم داشته باشیم، بندر بار می‌خواهد، بار بندر یا تولید و یا ترانزیت می‌شود، می‌توانیم با تولید در این کریدور سهم داشته باشیم.

اسلامی در پایان به ضرورت توجه به رشته‌های دانشگاهی، IT و ایجاد شغل برای افراد تحصیلکرده اشاره کرد و گفت: از اتفاقات فضای مجازی غافل نشویم دشمن در خانه‌های ما در فضای مجازی در حال گرفتن دین از ماست و وقتی دین را بگیرد یعنی همه چیز را گرفته است.

 

 

 

 

فارس