شهردار بهشهر گفت : با توجه به تعداد زیاد دستفروشان و توقف وانت بارها در نقاط مختلف شهر ، اقدامات انجام شده برای ساماندهی این دستفروشان تاکنون پاسخگو نبود و برای حل این مشکل نیازمند مساعدت و همیاری سایر دستگاه های مربوطه هستیم .

 

behshahr-khiaban emam5

به گزارش شرق پرس, شهردار بهشهر گفت : فعالیت دستفروشان در خیابان های اصلی شهر همزمان با روزهای منتهی به آخر سال محدود می شود .

 

 

 حمید آزموده در جلسه ساماندهی دستفروشان بهشهری که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد اظهار کرد : حضور پرتعداد این افراد علاوه بر اعتراض فراوان مغازه داران ، موجب ایجاد اختلال در رفت و آمد مردم شده و جمع آوری آن ها به یک خواسته عمومی تبدیل شده است .

 

وی بیان کرد: علاوه بر دست فروشان که با پهن کردن بساط خود موجب ایجاد این مشکلات می شوند، وانت های دوره گرد نیز در نقاط گوناگون شهر پراکنده شده و متاسفانه در بسیاری از تصادفات می توان رد پای آن ها را مشاهده کرد .

 

شهردار بهشهر افزود : با تصمیمات اتخاذ شده ، این وانت بارها با همراهی نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی ، به خارج شهر هدایت خواهند شد .

 

آزموده ادامه داد : علاوه بر آن در روزهای منتهی به آخر سال که خیابان های اصلی شهر مملو از حضور دستفروشان می شود، مکان مورد استفاده چهارشنبه بازار به عنوان محل برگزاری بازار روزانه مشخص شده و دستفروشان ملزم به حضور در این مکان هستند .

 

وی گفت : با توجه به تعداد زیاد دستفروشان و توقف وانت بارها در نقاط مختلف شهر ، اقدامات انجام شده برای ساماندهی این دستفروشان تاکنون پاسخگو نبود و برای حل این مشکل نیازمند مساعدت و همیاری سایر دستگاه های مربوطه هستیم .

 

شهردار بهشهر بیان کرد : هرگونه فعالیت دستفروشان در معابر شهری و نیز سد معبر افراد خلاف ضوابط شهرسازی است و شهرداری بهشهر ضمن برخورد جدی با عوامل سد معبر، نسبت به جمع آوری و رفع آن ها با هدف حفظ آرامش و نظم عمومی اقدام خواهد کرد.

 

آزموده افزود : قربانیان اصلی این معضل ، عابرین پیاده و بازاریانی هستند که با پرداخت اجاره و عوارض امرار معاش می کنند اما حضور دستفروشان ، مانع اصلی ایجاد بازار سالم در شهر است .

 

 وی ادامه داد : اجناس دستفروشان به دلیل پرداخت نکردن مالیات ، ارزان تر از مغازه داران به فروش می رسد که این عمل زیر پاگذاشتن حقوق شهروندان و مشتریان بوده و خیانت به اقتصاد سالم است./ایرنا