دکتر یونسی گفت: شهرستان بهشهر بیش از 7 هزار سال قدمت دارد و برخی از آثاری که در غار هوتو و کمربند بهشهر کشف شده به 12 هزار سال قبل بازمی گردد...

دکتر علیرضا یونسی معاون استاندار مازندران:ظرفیت توریستی و گردشگری بهشهر استفاده شود

 

به گزارش شرق پرس در آخرین روز هفته دولت افتتاح بخش های تازه های نشر و مفاخر و مشاهیر شهرستان بهشهر در مجتمع فرهنگی و هنری بصیرت و افتتاح چاپخانه طاها در روستای التپه بهشهر با حضور یونسی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران، زارع معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، فرماندار و امام جمعه بهشهر صورت گرفت.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در حاشیه این افتتاحیه، اظهار کرد: راه اندازی چاپخانه اقدام بسیار ارزشمندی است که نقش مهمی در توسعه فرهنگی شهرستان بهشهر و استان مازندران ایفا می کند و برخی معتقد هستند که صنعت چاپ صنعت مادر و تخصصی محسوب می شود که می تواند در حوزه بسته بندی گسترش پیدا کند.

 

علیرضا یونسی گفت: فرهنگ زیربنای توسعه هر جامعه است و با راه اندازی چاپخانه بر غنای فرهنگی این منطقه افزوده می شود به همین منظور از همه کسانی که برای شکوفایی، توسعه، تعالی و افزایش دانایی مردم بهشهر و مازندران تلاش می کنند قدردانی می کنم.

 

وی یادآور شد: شهرستان بهشهر به لحاظ میراث فرهنگی و تاریخ کهن یکی از غنی ترین شهرهای استان مازندران محسوب می شود و در بیشتر حوزه های فرهنگی مانند خوشنویسی، موسیقی، تئاتر و سینما شخصیت های برجسته ای دارد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: شهرستان بهشهر بیش از ۷ هزار سال قدمت دارد و برخی از آثاری که در غار هوتو و کمربند بهشهر کشف شده به ۱۲ هزار سال قبل بازمی گردد و همچنین گوهرتپه بهشهر نشان از شکوه و غنای معنوی و قدمت بالای فرهنگی بهشهر دارد و بیانگر تمدن و تاریخ کهن این منطقه است.

 

یونسی گفت: مجموعه آثار باستانی شاه عباس صفوی از جمله کاخ صفی آباد، عمارت و باغ شاه در پارک ملت و عباس آباد بهشهر و بسیاری دیگر از جاذبه های تاریخی و طبیعی موجب شده تا این شهرستان تبدیل به مجموعه توریستی و شهر گردشگری شود که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

 

به گزارش ایسنا, وی در پایان تصریح کرد: عالمان فرزانه از جمله آیت الله کوهستانی، آیت الله ایازی، آیت الله جباری، شهید هاشمی نژاد، شهید ابوعمار و شهید مهرزادی از پشتوانه های عمیق فرهنگی، سیاسی و دینی شهرستان بهشهر به شمار می روند.