پس از اعلام حضور رسمی هیاتی از طالبان افغانستان در تهران، سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر اعضای طالبان به ایران توضیحاتی ارائه کرد ...

شرق پرس : سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر هیأت سیاسی طالبان به تهران به ریاست “ملا عبدالغنی برادر” معاون سیاسی طالبان خبر داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: هیات سیاسی طالبان در طول مدت حضور در تهران دیدارهایی را با مقامات مسؤول کشورمان از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه ایران در امور افغانستان داشته و در خصوص روند صلح در افغانستان و مسائل و موضوعات مرتبط تبادل نظر و رایزنی‌هایی صورت خواهد پذیرفت.

طاهریان فرد دیروز با حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان و همچنین نمایندگان ویژه آلمان و روسیه در امور افغانستان درباره تحولات افغانستان و روند صلح گفت و گو کرده بود.

ملابرادر به همراه سایر اعضای دفتر سیاسی طالبان و هیأت مذاکره کننده آن آذر ۱۳۹۸ در سفر به تهران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. در آن زمان هدف از این دیدار ترغیب طرف‌های افغان به گفت‌وگوهای بین افغانستانی و تشویق به یافتن راه حل مسائل از طریق گفت‌وگو و حمایت از همه نیروهای افغانستانی برای یافتن فصل مشترک همکاری در بیرون رفتن نیروهای خارجی از این کشور و امنیت افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی عنوان شد و در آن دیدار آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به شکل گیری و تقویت گفت‌وگوها بین افغان‌ها با مشارکت دولت و تمام نیروهای موثر سیاسی اعلام شد.