دبیر ششمین جشنواره انجیر گلوگاه گفت: ایجاد فضای شاد و مفرح برای بازدید کنندگان همراه با اجرای زنده موسیقی سنتی، نمایش کمدی، مسابقه و ... از جمله برنامه‌های متنوع این جشنواره خواهد بود.

شرق پرس :ششمین جشنواره انجیز در حالی آغاز بکار کرد که معضل نبود انجیر در غرفه های آن برای بسیاری از مراجعه کنندگان جای سئوال و تعجب داشت.

بسیاری از غرفه های جشنواره انجیر گلوگاه به محصولات استان‌های مختلف کشور که ارتباطی با انجیر هم نداشت اختصاص داده شد اما تنها یک تا دو غرفه به انجیر گلوگاه اختصاص داشت و آنهم با مقدار بسیار کم. این ضعف درکناری برخی دیگر از مشکلات برگزاری جشنواره بسیار مشهود و عجیب به نظر می رسید.

دبیر ششمین جشنواره مرغوبترین انجیر شهرستان گلوگاه گفت: امسال این جشنواره با ۹۰ غرفه در ساحل دریای شهرستان گلوگاه کار خود را آغاز کرد.

محمد رضا ترابی افزود: معرفی محصول ارگانیک انجیر و جذب گردشگر در حوزه گردشگری داخلی و خارجی و همچنین جذب سرمایه گذار در حوزه صنایع تبدیلی از جمله اهداف مهم این جشنواره است.

او با بیان اینکه مرغوبترین گونه انجیر کشور متعلق به این شهرستان است، گفت: فراوری انجیر گلوگاه با جذب سرمایه گذار و احداث صنایع تبدیلی می‌تواند اشتغال زایی به صورت پایدار در این شهرستان و استان ایجاد کند.

او افزود:گونه‌های انجیر سفید، زعفرانی، زیتونی و سیاه از بهترین انواع این گونه میوه مفید شهرستان است و هم اکنون فروش میوه انجیر در بازده زمانی یک تا دو ماه صورت می‌گیرد که بسیاری از جوانان شهرستان در این زمان مبادرت به فروش این تابستانی می‌ورزند و شغل فصلی که درآمد بسیار خوبی عاید آن‌ها می‌شود را در گلوگاه فراهم نموده است.

دبیر ششمین جشنواره مرغوبترین انجیر شیرین ایران گفت: ایجاد فضای شاد و مفرح برای بازدید کنندگان همرای با اجرای زنده موسیقی سنتی، نمایش کمدی، مسابقه و اهدای جوایز در هر شب از جمله برنامه‌های متنوع این جشنواره خواهد بود.

ششمین جشنواره مرغوب‌ترین انجیر ایران، بمدت ۳ روز در ساحل دریای گلوگاه برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

mazandaran.iribnews