در حالی برنج مازندران از طریق امارات به آمریکای شمالی و کانادا صادر شد که محموله جدید به اروپا صادر خواهد شد ...

شرق پرس : سیداسماعیل یزدان‌پناه مدیرعامل مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل، با بیان اینکه نخستین محموله برنج به ظرفیت ۲۵تُن به کشور امارات صادر شد که ۲۲تُن برای کشور کانادا بود، گفت: در حال آماده‌سازی صادرات برنج به کشور هم سوئد هستیم.

او با بیان اینکه دو محموله دیگر برنج با درخواست مجدد کشور امارات در آینده نزدیک مهیا می‌شود، افزود: نخستین محصول خود را برای هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان هم ارسال کردیم.

یزدان‌پناه گفت: این کارخانه با بودجه بیش از ۳۰میلیارد تومان با داشتن امکانات لجستیکی، آزمایشگاهی و همکاری با موسسات تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان و آزمایشگاه‌های تخصصی برنج با داشتن سه خط تولید قابلیت تأمین حدود ۴۰۰هزار تُن برنج سفید در سال و ارسال آن به سراسر کشور و سایر نقاط دنیا را دارد.

مدیرعامل مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران افزود: در این مجموعه توانستیم زمان ۲۰روزه را به ۲۰دقیقه کاهش دهیم و با ایجاد دفتر گمرک و پنجره واحد برای امکان‌سنجی بازار‌های کشور‌های دیگر گام‌های اساسی برداریم.

یزدان‌پناه با بیان اینکه نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون کشاورزی خانه ملت اهتمام ویژه به خرج دهند تا زمین‌های کشاورزی به ویلا تبدیل نشود،گفت: پس از قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان می‌خواهیم ضایعات برنج را به ارزش افزوده تبدیل کنیم و با فرآوری ضایعات درآمد حاصل شود.

 

 

 

 

 

yjc