سال‌ها تلاش و مجاهدت سردار سلیمانی برای عموم مردم به خاطر شرایط امنیتی کمتر دیده شد اما بعد از شهادت جایگاه واقعی‌اش مثل شهید مظلوم دکتر بهشتی برای همگان آشکار گردید و به سردار دلها لقب یافت...

شرق پرس : تاریخ انقلاب اسلامی ایران همواره شاهد حوادث تلخ و شیرینی هایی بود که بسیاری از تلخی ها به آمریکا می رسد.

 

در سال‌های اول انقلاب ترور شخصیت‌های موثر نظام از اهداف آمریکا با تحرک گروه‌های ضد انقلاب بود که اوج آن در انفجار حزب جمهوری اسلامی باعث شهادت مظلومانه دکتر بهشتی گردید.

 

اما ثمره خون آنها وحدت ، یکپارچگی نیروهای خودی و فروپاشی، انحلال و انزوای گروهک ها گردید تا اینکه امام راحل (ره)درباره این شخصیت جامع و تاثیرگذار فرمودند “بهشتی یک ملت بود”.

 

در سال‌های دفاع مقدس سیاستی به وجود آمد به نام محور مقاومت و پرچم آن با درایت و دوراندیشی رهبر معظم انقلاب به دست سرداری سپرده شد که با تمام چارچوب های سیاسی ، نظامی، امنیتی و اجتماعی آشنا بود و یک انسان در خدمت انسانیت که هیچ عنوان تشریفاتی او را تحت تأثیر قرار نداد و خودش را به خداوند منان سپرد و امنیت منطقه را سرلوحه فعالیتش قرار داد.

 

سال‌ها تلاش و مجاهدت او برای عموم مردم به خاطر شرایط امنیتی کمتر دیده شد اما بعد از شهادت، جایگاه واقعی‌اش مثل شهید مظلوم دکتر بهشتی برای همگان آشکار گردید و به سردار دلها لقب یافت.

 

نامش تداعی اتحاد،امنیت ، آرامش و عزت کشورهای منطقه شد و باعث آغاز افول قدرت آمریکا و برچیده شدن حضور ننگین و نامشروع استکبار و تقویت محور مقاومت گردید.

 

نماد مبارزه با ظلم و پیام‌آور صلح شد که خطوط مرزی نمی‌شناسد و آموزشی به سیاسیونی داد که خود را لابلای خطوط سیاسی در حصار گرفته‌اند.

 

سردار سلیمانی مکتبی را ایجاد کرد که همواره شعله انقلاب را نورافشانی و پیروزی محور مقاومت را افزایش خواهد داد.

 

یادش زنده و راهش همواره پر رهرو باد

 

پرویز امیرخانلو – مدیرمسئول شرق پرس

  • نویسنده : پرویز امیرخانلو