سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در مراسم تجلیل از مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اظهار داشت: ورزش قهرمانی مظهر تمایلات و استعدادها و تشخیص و هویت یک ملت است.

شرق مازندران – پرویز امیرخانلو: با حضور حسینی پور استاندار مازندران، رجبی مدیرکل ورزش و جوانان استان و دیگر مسئولان ملی و استانی، آئین تجلیل از ورزشکاران مدال آور در بازی های آسیایی و پارآسیایی در شهرستان آمل برگزار شد.

در این مراسم از ۲۲ ورزشکار مازندران که موفق به کسب مدال شدند، مربیان، داوران، روسای هیات ها و روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های مدال آور، خانواده های شهدای شاخص و جانبازان تجلیل بعمل آمد.

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در مراسم تجلیل از مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اظهار داشت: ورزش قهرمانی مظهر تمایلات و استعدادها و تشخیص و هویت یک ملت است.
حسینی پور افزود: ورزشکاران صاحب نام در تزریق معنویت به لایحه های گوناگون اجتماعی نقش برجسته ای دارند به ویژه ورزشکاران فرهیخته مازندران که در همه حوزه های ورزشی تمدن مازندران را به رخ دنیا کشیدند.
استاندار مازندران از جایگاه بالای ورزش مازندران گفت و ادامه داد: ما می‌بینیم که هرجا فرزندان مازندران در عرصه های بین المللی توفیق پیدا میکنند در رسانه های دنیا آنها را به نام مازندران می شناسند.
وی از اهمیت ورزش در تمامی زوایا گفت و بیان داشت: قهرمانان و پهلوانان ما فقط در رشته های ورزشی دیده نمی شود بلکه ورزش در دیپلماسی هم نقش مستقیم دارد.
حسینی پور با اشاره به اینکه امروز نقش قهرمانان و پهلوانان در حوزه راهبری حوزه اجتماعی و فرهنگی بسیار زیاد است، گفت: ورزشکاران ما بعنوان یک رهبر و یک الگو برای جوانان مطرح می شوند.
وی ادامه داد: شخصیتی مثل حسن یزدانی یک الگویی برای تمامی جوانان کشور است که میتواند در جامعه راهبری کند.
استاندار مازندران تاکید داشت: ورزش حرفه ای و قهرمانی مایه افتخار ملی ما است و پیروزی در آن باعث خرسندی مردم این دیار خواهد شد.
حسینی پور با بیان اینکه ورزش فقط و صرفا ورزش نیست و در زندگی مردم نقش دارد، افزود: تقویت زیرساخت های ورزشی یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم است.
مقام عالی دولت در استان، بیان داشت: وقتی از مازندران پرچم کشور عزیزمان بالا میرود باعث غرور مردم مازندران می شود.
حسینی پور از حضور و درخشش بانوان افتخار آفرین مازندرانی تقدیر کرد و گفت: حضور بانوان ورزشکار مازندرانی بر سکوهای قهرمانی با حجاب اسلامی باعث افتخار دیار علویان است.
وی با اشاره به اینکه ما در مازندران ریشه اعتقادی و اسلامی بسیار قوی ای داریم، افزود: ما به این بانوان ورزشکار مازندرانی که با حجاب اسلامی پرچم کشور عزیزمان را به احتزار در می اورند افتخار میکنیم.
مازندران نخستین استانی است که آیین تجلیل از قهرمانان را انجام داد
علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در آئین تجلیل از مدال آوران مازندرانی بازی های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو اظهار داشت: باعث افتخار است که نخستین استانی هستیم که آیین تجلیل از قهرمانان را انجام می دهیم.
رجبی از جایگاه بالای ورزش مازندران گفت و بیان داشت: استان سرشار از قهرمانی مازندران تاکنون تا اینجای سال ۲۰۸ مدال کسب کرده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران از اهمیت نگاه جوانمردانه گفت و افزود: نگاه اول ما در ورزش بحث پهلوانی و نگاه دوم ما این است که پهلوان اسلامی داشته باشیم و در نگاه سوم پهلوان ملی بسازیم.
وی از مراسم تجلیل از قهرمانان گفت و اظهار داشت: طبق وعده ای که داده بودیم، هدف ما این بود که یک شب با قهرمانان را داشته باشیم و شب به یادماندنی با حضور بهترین‌های استان رقم بزنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران به دعوت ورزشی ها در نمایشگاه بین المللی ورزشی پرداخت و گفت : ۲۳ آبان در نمایشگاه بین المللی قائمشهر که اولین نمایشگاه تخصصی ورزش در استان مازندران است در ۴ روز در خدمت خانواده بزرگ ورزش هستیم.
رجبی از اهمیت بحث فرهنگی در ورزش گفت و افزود: ورزشکاران ما هم از نظر دینی و اخلاقی سرآمد هستند که ۲۲ قهرمان ما در برابر رژیم صهیونسیتی حاضر نشدند.