آزموده بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت های مطلوب محوطه تاریخی پارک ملت و عمارت واقع در آن تاکید کرد و گفت : یکی از طرح های استفاده بهینه از این ظرفیت ، ایجاد خانه پرندگان است.

behshahrkakh

شهردار بهشهر گفت : عمارت تاریخی پارک ملت بهشهر که از بناهای متعلق به دوران صفویه است ، امسال همزمان با فرا رسیدن هفته دولت تخلیه می شود.

 
به گزارش شرق پرس, حمید آزموده روز دوشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان افزود : تخلیه این عمارت دو مرحله دارد و در مرحله اول بیش از ۶۰ درصد از مساحت آن که بخش اداری شهرداری در آن واقع است به ساختمان در دست ساخت منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد : بقیه بخش ها نیز در آینده نزدیک از این ساختمان تاریخی خارج خواهند شد.

آزموده بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت های مطلوب محوطه تاریخی پارک ملت و عمارت واقع در آن تاکید کرد و گفت : یکی از طرح های استفاده بهینه از این ظرفیت ، ایجاد خانه پرندگان است.

وی افزود : در حال حاضر بخش کوچکی از محوطه پارک ملت به نگهداری از پرندگان اختصاص دارد ، اما با برنامه ریزی مناسب به دنبال راه اندازی خانه پرندگان با وسعت و کمیت بسیار بیشتر هستیم.

مجموعه باغ شاه و عمارت چهلستون که به عمارت دیوانخانه نیز مشهور است ، در پارک ملت واقع در مرکز شهر بهشهر واقع است.

تنها اطلاع تاریخی از این مجموعه نشان می دهد که ساختمان واقع در آن در حادثه آتش سوزی از بین رفت و در زمان نادر شاه افشار ساختمان دیگری در آن محل بنا شد و این بنای جدید را چهلستون  نامیدند و به همین دلیل نیز اغلب ساختمان و باغ قبلی را نیز به همین نام می شناسند.

عمارت دیوانخانه که هم اکنون در اختیار شهرداری بهشهر است بر اساس آنچه که جهانگردان و سیاحان در وصف آن نوشته اند تغییرات بسیاری کرده است.

این بنا از داخل هم به دو طبقه تبدیل شده است که نمای خارجی آن در یک طبقه با طاق های قوسی شکل و پلکانی دو طبقه با کمی تغییر به همان گونه باقی است که سیاحان آن تصویر می کنند.

باغ مصفایی که اکنون شهرداری بهشهر در آن مکان واقع است، همان باغشاه یا پارک ملت معروف به اشرف البلاد دوره ‎ صفوی است که به گفته سیاحان و جهانگردان آن دوره تاریخی پر از درختان سرو صد ساله و گل های آراسته بود.

شهردار بهشهر همچنین استفاده از طرح های گردشگری و تفریحی را موثرترین راهکار کسب درآمد و رونق اقتصاد این شهر دانست و گفت : مجموعه شهرداری بهشهر از سرمایه گذارانی که در بخش ها بتوانند طرح های دارای توجیه اقتصادی ارائه کنند ، استقبال می کند.

وی افزود : یکی از دلایلی که در گذشته مانع حضور سرمایه گذاران در بهشهر شد، تامین نشدن امنیت آنان بود که برای اصلاح این مشکل باید با تامین امنیت، رغبت کافی در سرمایه گذاران ایجاد شود.

شهردار بهشهر به فقدان راه های درآمدزایی این شهرداری اشاره کرد و گفت : با اشباع آپارتمان سازی و تجاری سازی در بهشهر ، راه های کسب درآمد شهرداری بسیار محدود شده و باید به فکر منابع درآمدی جدید و مداوم همانند اجرای طرح های گردشگری بود.

آزموده به طرح احداث تله کابین بهشهر اشاره کرد و افزود : ساخت این طرح بزرگ گردشگری اولین قدم توسعه شهرستان است که بدون تردید با راه اندازی آن ، طرح های دیگر مرتبط همانند ساخت هتل و شهربازی و دیگرزیرساخت های مورد نیاز گردشگران و مسافران ، ساخته خواهد شد./ایرنا