روز سیزدهم بازیهای آسیایی برای ایران خوش یمن بود. روزی که در عرض 10 دقیقه سه مدال طلا به مجموع طلاهای ایران افزوده شد و ما را در جدول کلی توزیع مدالهای آسیایی اینچئون امیدوار تر کرد.

 

سه مدال طلا ورزشهای رزمی جمع مدالهای طلا  ایران را به 18 رساند

 

به گزارش شرق پرس پنجشنبه روز سیزدهم بازیهای آسیایی برای ایران خوش یمن بود. روزی که در عرض ۱۰ دقیقه سه مدال طلا به مجموع طلاهای ایران افزوده شد و ما را در جدول کلی توزیع مدالهای آسیایی امیدوار تر کرد.

 

 

بهنام اسبقی در ۶۸ کیلوگرم تکواندو , سعید حسنی پور ۷۵ کیلو کارته و حمیده عباسعلی ۶۸ کیلوگرم کاراته سه دلاور ایرانی بودند که در روز سیزدهم بازیهای آسیایی اینچئون سه طلا برای کاروان ایران به ارمغان آوردند

 

دو مدال طلای کاراته و یک مدال طلای تکواندو، پنجشنبه را برای ورزشکاران ایران طلایی ‌کرد. با احتساب این سه مدال، جمع مدال‌های طلای ایران به عدد هجده رسید.

 

البته در این روز احسان روزبهانی در بوکس  و سونیا گماری در قایقرانی مدال برنز گرفتند که مجموع برنز ایران را به ۱۶ رساندند.

 

قابل ذکر است که کاروان ایران در دو روز پایانی این بازیها روزهای پر امیدی برای دریافت مدالهای بیشتر پیش رو دارد(ورزشهای والیبال, بسکتبال, کبدی زنان و مردان, تکواندو و کاراته)  که باید دید که آیا می تواند رده چهارم جدول را مانند دوره پیش از آن خود کند یا خیر ؟

 

آخرین جدول رده بندی بازیها در پایان روز سسیزدهم را در ادامه ملاحظه کنید:

 

 

 
  کشور  طلا  نقره  برنز مجموع
۱  چین  ۱۴۲ ۱۰۰ ۷۹ ۳۲۱
۲  کره جنوبی  ۷۱ ۶۶ ۷۴ ۲۱۱
۳  ژاپن  ۴۶ ۶۹ ۶۹ ۱۸۴
۴  قزاقستان  ۲۰ ۱۹ ۳۲ ۷۱
۵  ایران  ۱۸ ۱۱ ۱۶ ۴۵
۶  کره شمالی  ۱۰ ۱۰ ۱۳ ۳۳
۷  قطر  ۱۰ ۰ ۴ ۱۴
۸  ازبکستان  ۹ ۱۱ ۱۹ ۳۹
۹  هند  ۹ ۹ ۳۶ ۵۴
۱۰  تایلند  ۹ ۷ ۲۷ ۴۳
۱۱  چین تایپه  ۸ ۱۶ ۱۸ ۴۲