مهندسان ایرانخودرو در حال طراحی خودروی ارزان قیمتی هستند که هم خلاء بازار 40 درصدی خودروهای ارزان قیمت را پر کند و هم با کیفیت تر از پراید باشد ...

شرق پرس : برخی رسانه‌های خودرویی مانند اقتصاد آنلاین خبر می‌دهند که ایران خودرو در حال طراحی خودرویی بر اساس پلت فرم یک خودرو ارزان قیمت شرکت رنو است.

پس از خروج پراید از خط تولید، سایپا نتوانسته است جای این خودرو را پر کند و حالا این شرکت سعی کند خریداران خودرو ارزان بازارخودرو که حدود ۴۰ درصد بازار را شامل می شود به سمت خود جذب کند.

گفته می شود، این خودرو بر اساس مهندسی معکوس روی خودروهای هیوندای آی۱۰، میتسوبیشی میراژ و رنو کویید طراحی شده است و از نظر ابعاد سرنشین و فضای داخلی این خودرو در حد و اندازه های پژو ۲۰۶ خواهد بود. وزن این خودرو بین ۸۵۰ تا ۹۵۰ کیلوگرم خواهد بود و طول آن نیز در حدود سه هزار ۷۰۰ سانتی متر است.

این خودرو جدید قرار است از یک موتور سه سیلندر یک لیتری با قدرت ۷۲ اسب بخاراستفاده کند. شرکت ایران خودرو مصرف سوخت این موتور سه سیلندر را پنج لیتر در ۱۰۰هر  کیلومتر اعلام کرد.

سایپا پس از خروج پراید قصد داشت خودرو تیبا را جایگزین آن کند اما به دلیل قیمت بیشتر موفق نبود و این بخش از بازار در ایران خلاء داشت.