منصورعلی زارعی نماینده ساری و میاندورود با انتقاد از بی توجهی ها به مشکلات کشاورزان مازندرانی گفت : متاسفانه تناقض آشکاری بین دولت و جهاد کشاورزی وجود دارد و در سال های اخیر اجرای اقداماتی منجر به نابودی برخی محصولات تولیدی شده است...

شرق مازندران : منصورعلی زارعی با اظهار اینکه ۹۰ درصد برنامه غذایی تا پایان برنامه هفتم باید در کشور تولید شود، اظهار داشت: متاسفانه تناقض آشکاری بین دولت و جهاد کشاورزی وجود دارد و در سال های اخیر اجرای اقداماتی منجر به نابودی برخی محصولات تولیدی شده است.

وی با بیان این که مرکبات مازندران کیلویی سه تا پنج هزار تومان و برنج نیز کیلویی ۳۱ تا ۳۳ هزار تومان و مرغ ۳۱ تا ۳۳ هزار تومان از تولیدکننده خریداری می شود، گفت: هرچند این میزان خرید سبب خرسندی دستگاه های اجرایی می شود اما این دستگاه ها به تولید توجهی ندارند.

وی گفت: برابر نظر کارشناسان هزینه تولید یک کیلوگرم مرغ در مازندران ۴۱ هزار تومان است و از سوی دیگر برغم آن که شورای عالی قیمت گذاری وجود دارد، توجه به نرخ تعیین شده نمی شود.

زارعی یادآور شد: در شورای قیمت گذاری نرخ مرکبات شش هزار تومان تعیین شد درحالی پرتغال مازندران کیلویی چهار هزار تومان خریداری می شود و دولت باید در این بین نقش و وظیفه خود را برای جبران خسارت ها انجام دهد.

این نماینده مجلس با اظهار این که کشاورزان رهاشده هستند، گفت: سیاست بخش کشاورزی افزایش بهره وری است در حالی سیاست های وارداتی و صارداتی مخدوش است و این مسئله به تولید ضربه می زند.

وی میزان تولید مرکبات استان را سه میلیون تن ذکر کرد و گفت: حداکثر توان برای صادرات ۲۰۰ هزار تن است و این نشان می دهد که زیرساخت های مورد نیاز از جمله حمل و نقل و غیره ضعیف است و بخش کشاورزی ضعیف ترین تشکل های کشاورزی را دارد.