کاهش‌ شدید منابع آب در مازندران زنگ خطری است برای سپری کردن خشکسال‌ترین سال آبی که نه تنها کشاورزی را با مشکل مواجه خواهد کرد بلکه آب شرب شهروندان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد...

شرق مازندران : داودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با اشاره به وضعیت منابع آبی، کاهش ۳۰ درصدی بارندگی‌ها و افت ۶۰ درصدی آورد‌ه رودخانه‌ای، گفت : این کاهش‌ها زنگ خطری است برای سپری کردن خشکسال‌ترین سال آبی که نه تنها کشاورزی را با مشکل مواجه خواهد کرد بلکه آب شرب را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

او افزود: این خشکسالی از قبل توسط کارشناسان پیش بینی و پروژه‌هایی برای آن تعریف گردید.

داودیان گفت : در حوزه تجن چاه‌های عمومی در نظر گرفته شد که با تجهیز کردن این چاه‌ها تا حدی می‌توان کمبود آب را جبران کرد.

او خشکسالی را همانند بلایای طبیعی دیگر مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه خشکسالی نیز بحرانی مهم است باید با استفاده از ماده ۱۸ قانون مدیریت بحران اعتبارات لازم را برای اجرای پروژه‌های سازگاری با خشکسالی تخصیص داد.

داودیان افزود: برای گذر از این سال سخت باید همه جامعه خود را مسئول دانسته و قدمی برای آن بردارند که تغییر الگوی کشت، مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب قدم اول برای کاهش خسارت‌های احتمالی است.

 

 

 

 

 

 

yjc