روزنامه نیویورک پست نوشت: ایران با میراث پارسی خود در حال حرکت بسوی احیای امپراطوری پارسی است. درحالی‌که اوباما تمامی تمرکز خود را بر پرونده هسته‌ای ایران گذاشته است، این کشور به فعالیت‌های خود در کشورهای خاورمیانه ادامه می‌دهد.

 

 

شرق پرس: روزنامه نیویورک پست در گزارشی به موفقیت‌های راهبردی ایران در منطقه خاورمیانه پرداخته و می‌نویسد: امپراطوری اروپا در حال فروپاشی است و امپراطوری جدیدی در حال شکل‌گیری است: امپراطوری ایران.

 

 

empratori-iran45

 

 

ایران با میراث پارسی خود در حال حرکت بسوی احیای امپراطوری پارسی است. درحالی‌که اوباما تمامی تمرکز خود را بر پرونده هسته‌ای ایران گذاشته است، این کشور به فعالیت‌های خود در کشورهای خاورمیانه ادامه می‌دهد. اصرار ایران بر حق غنی‌سازی اورانیوم حائز اهمیت است. انرژی هسته‌ای بخشی از راهبرد بازدارنده ایران است.

 

 

نویسده این مقاله در ادامه مدعی می‌شود: اما ایران اقدامات دیگری نیز برای افزایش عظمت خود انجام می‌دهد. ایران در غرب افغانستان در حال فعالیت می‌باشد. در عراق هم ایران به لطف حملات هوایی آمریکا توانسته است نیروهای داعش را شکست دهد. اگر شکست این گروه تروریستی محقق گردد، ایران کنترل عراق را در اختیار خواهد گرفت. سوریه نیز مدت‌هاست هم‌پیمان ایران است. اگر بشار اسد در قدرت باقی بماند که احتمالاً این‌گونه نیز خواهد شد، دمشق سهم بسزایی در برقراری امپراطوری ایران خواهد داشت. تهران از طریق حزب‌الله در سیاست لبنان نقش ایفاء می‌کند. در یمن نیز شیعیان این کشور در حال تصاحب قدرت هستند. در بحرین هم ایرانی‌ها برای قدرت‌گیری شیعیان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌‌اند./مشرق