رهبر انقلاب در دیدار پوتین ایستادگی مشترک ایران و روسیه در مقابل تروریستهای تکفیریِ مورد حمایت چند کشور خارجی را دارای نتایج مهم دانستند...

رهبر انقالاب در دیدار با رئیس جمهور روسیه: تجربه‌خوب همکاری درسوریه نشان داد می‌توان اهداف‌مشترک را محقق کرد

 

مقام معظم رهبری در دیدار پوتین رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کردند: شکست ائتلاف امریکایی حامی تروریست‌ها در سوریه واقعیتی انکارناپذیر است اما آنها همچنان مشغول طراحی و توطئه هستند، بنابراین حل کامل مسئله سوریه نیازمند تداوم همکاریهای مستحکم است.

 

رهبر انقلاب، ایستادگی مشترک ایران و روسیه در مقابل تروریستهای تکفیریِ مورد حمایت چند کشور خارجی را دارای نتایج مهم برشمردند و افزودند: ترکیب خیلی خوب و ایستادگی مشترک تهران و مسکو در مقابل فتنه و فساد تروریستها در سوریه، پرمعنا است و روسیه را در مسائل منطقه غرب آسیا تأثیرگذار کرده است.

 

ایشان مردم سوریه را تصمیم‌گیر نهایی مسائل آن کشور خواندند افزودند: همانطور که شما گفتید باید همه مسائل و راه حلها درباره حکومت سوریه از درون این کشور بجوشد، و دولت سوریه برای اجرای هیچ طرحی تحت فشار قرار نگیرد و هرچه ممکن است طرحها جامع الاطراف باشد.

 رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند : می‌توانیم با حذف دلار در معاملات، تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم.

ایشان تاکید کردند؛ در زمینه حمل و نقل، استفاده از محور مهم بندر چابهار تا بندر سن‌پطرزبورگ، و دیگر عرصه های اقتصادی می توانیم همکاری گسترده تری داشته باشیم.

رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهور گفت: بدون توجه به تبلیغات منفی دشمنان برای تضعیف روابط کشورها، می‌توانیم تحریم های امریکایی ها را با روشهایی از جمله حذف_دلار و جایگزین کردن پول ملی در معاملات اقتصادیِ دو یا چند جانبه، بی‌اثر و امریکا را منزوی کنیم.

ایشان، آقای پوتین را دارای شخصیتی قوی و اهل تصمیم و عمل خواندند و افزودند: به همین علت می توان با روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ درباره کارهای بزرگ و نیازمند عزم و تلاش، صحبت و همکاریِ منطقی کرد.

 

رهبر انقلاب همچنین پیشنهاد آقای پوتین را برای گسترش چند جانبه همکاریهای منطقه ای قابل قبول دانستند.