رییس شورای اتحادیه اروپا به نمایندگی از 28 عضو این اتحادیه خواستار توقف فوری درگیری ها خشونت های جاری در غزه شد و از آن به عنوان حمام خون یاد کرد.
رییس شورای اتحادیه اروپا روز شنبه خواستار توقف فوری حمام خون به راه افتاده در غزه به دست ارتش رژیم اشغالگر قدس شد.
شرق پرس: هرمان وی رامپوی گفت:ˈحمام خون در غزه باید فورا متوقف شود.ˈ
ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل نوشت: رییس شورای اتحادیه اروپا به نمایندگی از ۲۸ عضو این اتحادیه خواستار توقف فوری درگیری ها خشونت های جاری در غزه شد و از آن به عنوان حمام خون یاد کرد.
وی گفت:ˈغزه سه هفته است که درد و رنج غیر قابل تحملی را تحمل می کند. درگیری ها در غزه در ۲۰ روز اخیر جان بسیاری از ساکنان این شهر را گرفته که متاسفانه بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند. این خونریزی که من به آن ˈحمام خونˈ می گویم باید بلافاصله متوقف شود.
رییس شورای اتحادیه اروپا گفت:ˈدلایلی بسیار منطقی وجود دارد که جنگ غزه نباید ادامه یابد. بارها گفته و اکنون نیز تاکید می کنم که تنها راه پایان دادن به این درگیری ها، تاسیس دو کشور مستقل با پرچم های مستقل و جداگانه است. به همین دلیل است که ما از دو طرف درگیر می خواهیم که هر چه زودتر به این خونریزی ها پایان و راه را برای تسهیل روند مذاکرات آماده سازند و اتحادیه اروپا نیز اعلام آمادگی می کند تا شرایط را برای این مهم فراهم سازد.
در تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از یکهزار و ۷۰۰ فلسطینی شهید و هزاران نفر زخمی و آواره شده اند.