منابع رسمی تعداد شهدای حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه را بیش از 1000 نفر اعلام کرد

شرق مازندران : عصر روز سه‌شنبه نوار غزه شاهد دو جنایت جنگی فجیع بود. یکی در بیمارستان المعمدانی و دیگری در یک مدرسه. براساس برآوردهای اولیه وزارت بهداشت فلسطین در مجموع بالغ بر ۱۰۰۰ نفر از نوزادان، کودکان، دختران و زنان به همراه جمعیت زیادی از مردان و پسران غزه‌ای در این دو جنایت هولناک به شهادت رسیدند.

در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، شب گذشته با بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، رسما آتش جنایت رژیم اشغالگر بر سر مدارس و بیمارستان‌های غزه خیمه زد و بنابر آمارهای اعلام شده ۷۰ درصد شهدای غزه از میان زنان و کودکان هستند.

 شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی دست به بمباران بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه زد و فلسطینیان از شدت بمباران‌ها و بی‌خانمان شدن به مدارس سازمان ملل در نوار غزه پناه آورده‌اند، اما این مدارس هم به وسیله رژیم صهیونیستی بمباران می‌شوند.

وزارت بهداشت غزه می‌گوید اشغالگران درحالی مرتکب قتل‌عام شدند که پیش از آن اطمینان داده بودند بیمارستان را بمباران نمی‌کنند. پر واضح است که جلوه‌ای از جنایاتی توسط رژیم اشغالگر در این بیمارستان انجام شده است و تعداد شهدای فلسطینی پس از قتل‌عام اخیر از ۳۰۰۰ تن فراتر رفت و تعداد زخمی‌ها نیز به ۱۱ هزار تن و مفقودی‌هایی که زیر آوار ماندند، به ۱۲۵۰ رسید و این در حالیست که ۷۰  درصد قربانی‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

در این میان معاون وزیر بهداشت فلسطین در نوار غزه از جامعه جهانی درخواست کرد تا مواضع خود را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی و محاکمه عاملان آن اتخاذ کنند.

رایزنی وزیر بهداشت با سازمان بهداشت جهانی برای ارسال دارو و اعزام گروه‌های درمانی به غزه

بدین منظور دکتر عین اللهی – وزیر بهداشت – در تماس تلفنی با دکتر احمد المنظری _ مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی خواستار ایفای نقش تاریخی این سازمان برای کمک به مردم بی‌دفاع غزه و فلسطین شد.

وی طی تماسی با «سلام زواوی» – سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران – با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین به دلیل کشتار بی‌رحمانه برادران و خواهران مسلمان توسط رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی ابراز همدردی و تاکید کرد که سازمان بهداشت جهانی باید رسالت خود را برای کمک به مردم اعم از زنان و کودکان فلسطینی انجام دهد.

رایزنی هلال احمر ایران و مصر برای کمک به غزه

روسای جمعیت هلال احمر ایران و مصر نیز شب گذشته درباره ارسال محموله بشردوستانه به فلسطین، اولویت کمک‌ها، راه‌های ارسال و همچنین آمادگی هلال‌احمر ایران برای برپایی بیمارستان صحرایی در نزدیکی مرز غزه در مصر گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

پیر حسین کولیوند از همتای خود خواست تا برای ارسال اقلام زیستی و امدادی از طریق هوایی و دریایی، هماهنگی‌های لازم از سوی هلال‌احمر مصر با وزارت امور خارجه این کشور و مشخص کردن بندر مقصد و فرودگاه مدنظر انجام شود.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران: کسی نمی‌تواند جلوی نیروهای مقاومت و امت اسلامی را بگیرد

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در واکنش به رفتار غیرانسانی یهودیان صهیونیست در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، نوشت: «رژیم اشغالگر قدس که با تحمل شکست خفت بار و غیر قابل ترمیم عملیات طوفان الاقصی، در شوک مرگ‌بار فرو رفته و تارهای عنکبوتی خود را سست‌تر و لرزان‌تر از هر زمانی احساس کرده، در سلسله اقداماتی جنون آمیز، حمله هوایی و موشکی به مناطق مسکونی غزه را آغاز کرده تا شاید اقتدار پوشالی خود را بازسازی کند، اما برای ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین که کشتار وحشیانه صبرا و شتیلا را در خاطر دارند، تکرار این جنایات نخواهد توانست در عزم مجاهدان و مردم فلسطین برای پایان دادن به ٧ دهه اشغالگری خدشه ای وارد کند.

… همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کردند، اگر این وحشی گری ها تداوم یابد، امت اسلامی و نیروهای مقاومت بی تاب شده و کسی نخواهد توانست جلوی آنها را بگیرد.

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ»