انتخابات شورای شهر ساری درس بزرگی بود برای کسانی که می خواستند موج سواری کنند. درس بزرگی بود برای کسانی که شعور مردم را هیچ فرض کرده بودند و فکر می کردند با دروغ و سیاهنمایی خواهند توانست به اهداف پلید خود دست یابند....

درس انتخاباتی مردم ساری به سیاسیون

 

 به گزارش شرق پرس بازی هوشمندانه شهروندان ساروی شاید یکی از مهمترین درس های انتخابات گذشته بود.

 

جایی که بنا بر اعلام مراجع رسمی نزدیک به دویست هزار نفر از مردم ساری به گفتمان اعتدال و دکتر حسن روحانی آری گفتند اما در همان حال برای انتخابات شورای شهر به سراغ لیستی رفتند که نه بر مبنای مبانی حزبی و کم اثر بر معادلات شهری، که بر اساس گفتمان عملگرایانه و پراتیک تعریف شده بود.

 

ساروی ها که دهه های متمادی طعم توسعه را نچشیده بودند در تلاشند تا از روزنه ای که برای عمران و آبادانی شهرشان باز شده است نهایت بهره را ببرند و هوایی تازه کنند.

 

برخی از کسانی که هنوز در حال و هوای سالهای گذشته سیر می کنند گمان می کردند که اینبار هم می توانند با سخنان عوامفریبانه و پنهان شدن پشت احزاب و جناح های مطرح کشور، معادلات انتخابات را به نفع خود رقم بزنند. غافل از اینکه مردم به تنگ آمده از درگیری های سیاسی و باند بازی های رایج در مرکز استان ، اینبار فقط به کسانی اعتماد خواهند کرد که عینا و عملا در مسیر توسعه ساری گام برداشته اند.

مهدی عبوری همان پدیده ای بود که ساری را متحد کرد. او که با آرزوهای بزرگ برای شهرش وارد عمارت شهرداری شد، چنان اعتماد شهروندان را جلب کرد که جای تردیدی باقی نگذاشت که عملگرایی به معنای واقعی کلمه در ساری جواب داده است. عده ای در صدد بودند تا سوار بر موج احساسی مردم شهر شوند و با ارائه لیست”امید” برای شورای شهر و امثالهم از بازار مکاره انتخابات برای خود توشه ای فراهم کنند. عده ای هم با آمار سازی ها و تخریب های انتخاباتی که عمدتا از تندروهای سالهای قبل مرکز استان هستند، می خواستند با خراب کردن عبوری خودشان را بزرگ کنند، اما نمی دانستند که اینبار رقیب بزرگی در برابرشان ایستاده است. رقیبی به نام “اقدام و عمل” که به عینه مردم را تشویق می کند تا دور هر آنچه که غیرِ عملگرایانه هست را خط بکشند.

مردم ساری اینبار چیزی را که دیدند باور کردند نه چیزی را که عده ای حسود و مغرض قصد داشتند برایشان تعریف کنند. انتخابات شورای شهر ساری درس بزرگی بود برای کسانی که می خواستند موج سواری کنند. درس بزرگی بود برای کسانی که شعور مردم را هیچ فرض کرده بودند و فکر می کردند با دروغ و سیاهنمایی خواهند توانست به اهداف پلید خود دست یابند.

امروز اما ساری سربلند تر از همیشه ایستاده است. به تجزیه گران و بدخواهان یکپارچه “نه” گفت. به کسانی که برای جمع کردن رای، این شهر کهن را تکه پاره کردند گوشمالی داد تا یادشان نرود دوره “حرف” به سر آمده است.

از امروز به بعد همه کسانی که در برابر عبوری و جریان عملگرایی ایستاده بودند ،خواسته یا ناخواسته وارد بازی عملگرایی شده اند. این جماعت مغرض برای اینکه در دوره های بعد حرفی برای گفتن داشته باشد دیگر نمی تواند دروغ بگوید و یکجانبه تخریب کند.

آنها هم مجبورند به سمت عملگرایی بروند و برای اینکه اعتماد مردم را جلب کنند باید از “اقدام و عمل” خود حرف بزنند به جای اینکه پشت احزاب مخفی شوند و در مسیر تخریب گام بردارند.

مردم ساری یکصدا عبوری و عملگرایی را فریاد زدند تا همه یاد بگیرند کسی که صادقانه خدمت می کند هم در پیشگاه مردم سربلند است و هم در پیشگاه خداوند صاحب ارج و قرب خواهد شد.

عبوری و تیم عملگرایی پیروز شد چون در هدفش صادق بود و علیرغم برخی کاستی ها ، ساری را در مسیر توسعه پایدار قرار داده است. و اینگونه شد که : عملگرایی ادامه دارد …

 

 

 

 

 

 

 

وارش