مقیمی در واکنش به اظهارات شاعری که گفته بود: "ما باید حتما به خبرنگاران پول بدهیم تا برای ما نزنند "پرداخت و این سخنان را دون شان نماینده دانست ...

شرق پرس : با نزدیک تر شدن به زمان انتخابات مجلس، حساسیت ها و رقابت ها نیز جدی تر شده و مراسم روز خبرنگار امسال در بسیاری از حوزه های نشان داد، کاندیدا های احتمالی اسب های خود را برای رقابت سخت زین کرده اند.

این موضوع اما در حوزه انتخابیه شرق مازندران(گلوگاه ، بهشهر و نکا) پس از نشست خبری علی محمد شاعری نماینده شرق مازندران در مجلس و متعاقب آن نشست خبری جدی ترین رقیب وی یعنی احمدعلی مقیمی بصورت پررنگ تری دیده شد .

آزاده بابانژاد خبرنگار و  فعال رسانه ای در اینباره نوشت؛  صف‌آرایی نمایندگان فعلی و نمایندگان ادوار گذشته و افراد جدید که قصد کاندیدا شدن در دوره یازدهم نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارند آغاز شده است.

از همین حالا جدال‌های لفظی و پرتاب توپ در زمین این و آن به‌شدت تماشاچیان را به سمت خود جلب کرده است؛ بازار گروکشی و تضعیف و تمسخر نیز داغ شده و حوزه‌های انتخابیه به پایگاه‌های نظامی تبدیل شده است که افراد فعال در آن آرایش نظامی گرفته و آماده مقابله با هرگونه تهدیدات لفظی و فیزیکی هستند.

در شرق مازندران نیز اوضاع به همین منوال است، علی محمد شاعری چندی پیش در روز خبرنگار نشستی با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در حوزه انتخابیه خود داشت و مسائلی را عنوان کرد که شاید سبب شد احمدعلی مقیمی نماینده دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه نیز به همین مناسبت نشستی با اصحاب رسانه داشته باشد.

مقیمی در این نشست از ابتدا تا انتهای سخنانش را به طرح سوال از علی محمد شاعری نماینده فعلی همین حوزه اختصاص داد. او ابتدا به برجسته‌سازی این سخن شاعری که در جمع خبرنگاران گفته بود: “ما باید حتما به خبرنگاران پول بدهیم تا برای ما نزنند “پرداخت و این سخنان را دون شان نماینده دانست و رقیب انتخاباتی خود را “ازخدا بی‌خبر” توصیف کرد.

او همچنین صحبت‌هایی درباره بیمه خبرنگاران داشت. لازم به توضیح است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشتر درباره بیمه خبرنگاران توضیحاتی ارائه کرد و اینکه مدیران مسئول باید پای کار بیایند.

مقیمی درباره اینکه شاعری خود را “خادم ملت و سرباز ولایت” خوانده است، سوالاتی از او داشت که امیدواریم این سوالات را رو در روی شاعری از ایشان بپرسد و پاسخ بگیرد.

او حتی به شاعری خرده گرفت که چرا پسوند خود را حذف کرده است و این کار را دورشدن از هویت محلی و زادگاه دانست و آن را به بحث نمایندگی ارتباط داد که چگونه می‌تواند از حقوق مردم صیانت کند و تهمت نزند.

این نماینده سابق مجلس مدعی است که در دوره نمایندگی او هیچ زیرساختی نبوده که یا تمام نکرده باشد و یا شروع نکرده باشد. به عنوان مثال اعلام کرد که سد گلورد را با ۱۲ درصد پیشرفت تحویل گرفته و با پیشرفت ۹۵ درصدی تحویل داده است.

“این پروژه قابل افتتاح بود ولی افتتاح نکردم. چون آب منطقه‌ای یک تعهداتی داشت. باید شبکه را تا گلوگاه می‌کشاند. الان با این افتتاح پروژه بهشهر متوقف شد. نمی‌خواستم روی زبان‎ها بروم و قربان صدقه من بروند. ولی دو ماه بعد افتتاح شد”.

او همچنین گریزی به وضعیت دانشگاه آزاد بهشهر زد که از واحد متوسط به واحد کوچک تبدیل شده است در حالی‌که در دوره نمایندگی او رشته‌های دکتری به این دانشگاه آمده بود

مقیمی البته درباره اینکه فعالیت‌های نمایندگان ادوار گذشته نباید فراموش شود و باید از آنها یاد شود، انتقاد درستی داشت و یادآور شد که برای منطقه آزاد امیرآباد دهها کیلومتر در مجلس راه رفته است تا اینچه‌برون منطقه آزاد نشود اما در دوره شاعری، اینچه‌برون منطقه آزاد شد.

نماینده ادوار گذشته حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه از چاپ کتاب روایت ۸ ساله خدمت خود گفت و اشاره‌ای به فعالیت‌های خود در حوزه شهرک صنعتی داشت.

” شهرک صنعتی بهشهر را در سال ۸۷ با ۴۱ واحد تحویل گرفتم و در سال ۹۴ با ۵۲ واحد تحویل دادم، در نکا ۴ واحد صنعتی در شهرک داشتیم در سال ۸۷ و در سال ۹۴ تعداد ۵۵ واحد را تحویل دادم. گلوگاه فاقد شهرک صنعتی بود ولی ۱۷ واحد را در ناحیه صنعتی تحویل دادم. نرفتم تابلو ۵ متری در زمین‌های مردم بزنم”.

مقیمی در ادامه‌ی همین مبحث، شاعری را آماج طعنه‌هایی قرار داد که نظیرش را در آخرین شب تبلیغات نمایندگی مجلس دیده بودم. او خطاب به شاعری گفت: “همین‌ها رو داشته باش. تِ خانا بدون. اینا تعطیل نوون کارخانه‌ها”.

او درباره وضعیت تخلیه و بارگیری در بندر امیرآباد نیز مدعی است که اصلا خبری از ۷ میلیون تن تخلیه و بارگیری نیست و این میزان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن است.

“از معاون عمرانی بندر سوال کردم مگر ۹ اسکله شما ۱۸ تا شد و یا مگر کشتی را دو برابر کردید که به ۷ میلیون و اندی تن رسیده است. او هم گفت نه همان ۳ میلیون و ۶۰۰ تن!” .

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی همچنین مدعی است که میزان ارزش افزوده در سال ۸۷ که او نماینده شده بود؛ در بهشهر ۱۱۰ میلیون تومان بود اما در ۹ ماه آن را به ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ تومان رساند. این ارزش افزوده در نکا از ۸ میلیون به ۳۳ میلیارد رسانده است و در گلوگاه که ۱۰۰ هزار تومان بود، به ۱۰ میلیارد تومان رسید.

مقیمی همچنین انتقادی به ساخت تصفیه‌خانه آب شرب شرق مازندران دارد که ۱۰۷ میلیون مترمکعب گنجایش آن بود و فقط برای کشاورزی ۳۶ میلیون مترمکعب در نظر گرفته شد.

“گفتند یک قطعه زمین در “پاسند رز” بهشهر به فاصله ۴۰ کیلومتر از نکا وجود دارد که در همین دوره‌ی مجلس کلنگ زده شد اما پس از اعتراض مردم نکا، گفتند که ۳۰ میلیارد تومان برای نکا اعتبار بگیریم و یک تصفیه‌خانه در بهشهر و یکی در نکا ساخته شود. در همین زمان برای تصفیه‌خانه چالوس هم ۳۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد، اما چالوس اعتبارات را جذب کرد و اعتبارات اینجا جذب نشد و هر دو شهرستان ضرر کردند”.

البته باید منصف بود و این را اشاره کرد که شاعری بارها همین موضوع را مطرح کرده است که بگو مگوهای دو شهرستان بر سر احداث تصفیه‌خانه سبب شد تا هر دو شهرستان ضرر کنند.

مقیمی بار دیگر به سراغ پروژه‌هایی رفت که خبری از آنها نیست؛ مثلا تله‌کابین، جاده دریا و پالایشگاه. او به‌طور ویژه درباره پالایشگاه می‌گوید که شاعری گفته “آقایان بی‌عرضه بودند”،  و این سوال را پرسید که “شما که عرضه‌دار بودید چه کردید؟ پدر منو همین شما در آوردید زمانی که قائم مقام بودید”.

“علی رغم اینکه اینجا را کلنگ زدند برای پالایشگاه ولی شما نوشتید چون مصاحبه کردیم و گفتیم نه، الان هم نه. حتی ۳۹ هکتار زمین کشاورزی ناب در منطقه را که به پالایشگاه اختصاص یافت، نابود شد تا شما مجوز بدهید، و ندادید”.

او درباره جاده دریا که آن‌هم مشکل زیست‌محیطی داشت و قرار بود از دل میانکاله جاده‌ای تا دریا احداث شود؛ معتقد است که جاده دریا آرزوی مردم است. ما ترمیم جاده را می‌خواستیم. مجوز دولت را گرفتم. مجوز بخشداری چهار قلعه را هم گرفتم. اما گفتند جاده بهشهر به دریا با اولویت سازه‌های چوبی است. من می‌توانم ۶ کیلومتر جاده چوبی بزنم؟؟؟

مقیمی همچنین با بیان اینکه شما خبرنگاران مرا یک” اصولگرای تندِ تندِ زمخت” می‌دانید اما به این موضوع اشاره کرد که در دوران نمایندگی از همه گرایش‌ها در کنار او بودند. و از خبرنگاران پرسید که بگویند چند مدیر شب‌خواب در این شهر داریم؟ او معتقد است بهشهر سکوی پرش تمام مدیران بود و امروز پایگاه عده‌ای از مدیران ناکارآمد غیربومی شده است و این سوال را نیز پرسید که مگر اینجا آزمایشگاه است؟ این از شورا و اصناف و پروژه‌های ما.

عضو سابق مجلس شورای اسلامی همچنین به ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی بهشهر که قرار است به ۲۴۰ تخت افزایش پیدا کند گریزی زد و این سوال را مطرح کرد که چگونه می‌خواهید ۸۰ تخت دیگر به آن اضافه کنید؟

… و این انتقاد را نیز داشت که قرار بود اینجا بیمارستان تک‌تخصصی بشود و چرا تغییر داده شد؟

مقیمی بار دیگر به مسائل شخصی شاعری وارد شد و از برگشت چک ۲۰۰ میلیونی خانواده او و مسائلی درباره ماشین و سرمایه‌گذاری شخصی و … گفت که ربطی به موضوع نداشت و بهتر است نامش را فرافکنی بگذاریم.

مقیمی در ادامه اعلام کرد که قطعاً در آینده نزدیک برخی‌ها چگونگی مجوز هتل عظیم‌زاده و اردوگاه شهید عظیمی و ده‌ها دیگر را پاسخ خواهند داد”.

مقیمی بار دیگر به شاعری به‌خاطر برداشتن پسوند نام خانوادگی‌اش طعنه زد و یادآور شد که “بچه نقاش‌محله بهشهر هستم؛ من نماینده‌ام، آزاده‌ام. حرّم. انقلابی‌ام. من که شعار ندادم خادم ملت و سرباز ولایت هستم”.

او باز هم این سوال دوران انتخابات گذشته را مطرح کرد که ” اگر کسی از خاندان احمد مقیمی و هفت پشتش یک ریال در این مملکت سرمایه‌گذاری کردند، رو کنید”.

 

 

 

 

 

 

avayekhazar