درشرایط بحرانی جهان شاهد یک حمله داخلی به حزب الله و وزیر بهداشت لبنان، از سوی هم پیمانان آمریکا هستیم که براساس آن سعی در اثبات این مساله داشتند که ویروس کرونا، ایرانی است!

شرق پرس : نورالدین إسکندر در المیادین نوشت: در زمانی که یک بیماری عالم گیر اغلب دولتهای جهان را به خود مشغول کرده و در حال قربانی گرفتن است، سوء استفاده برخی دولتها از این بیماری برای مقاصد سیاسی، به چه معناست؟

در ادامه این مطلب آمده  است: ترامپ، رئیس جمهور قدرتمندترین دولت جهان، در حالی که ادعای برتری نظامی و اقتصادی و مهمتر از آن، برتری اخلاقی و ارزشی آمریکا را دارد، ویروسی که تمام جهان درگیر آن است را چینی می خواند! رفتار وی شبیه به رفتارهای زمان قرون وسطا و نحوه تعامل مردمان آن زمان با بیماریهاست، که تصور می کردند اشخاص مبتلا شده به بیماریهای ناشناس، ملعون و منحوس هستند و باید از آنها دوری شده یا حتی لازم است کشته شوند!

در ایران، جمهوری اسلامی از تحریمهای آمریکا در زمینه های مختلف زندگی مردم و فعالیت دولت، پیش از انتشار ویروس، رنج می بُرد؛ در واقع تحریمهای امریکا شامل اساسی ترین بخش های اقتصاد ایران از تجارت نفت و ممنوعیت تعامل با شرکتهای ایرانی گرفته تا واردات وسایل ضروری برای بخش های حمل و نقل و تجهیزات پزشکی و دارویی، می شود. تلاش های آمریکا پیش از شیوع کرونا در ایران، برای وارد آوردن فشارهایی تا حد مرگ تدریجی، بر مردم ایران اوج گرفته بود، اما آنچه غیر قابل هضم و دور از انسانیت است، افزایش فشارهای ایالات متحده بر ایران و نظام پزشکی آن، در زمان انتشار ویروس در این کشور است.

حتی در این زمان هم تهدیدات آمریکا علیه شرکتها و دولتهایی که مایل به کمک به تهران بودند، ادامه یافت و باعث ایجاد این تصور قاطع شد که آمریکایی ها در مرگ ملت ایران با اغراض سیاسی، نقش عمده دارند و این یک نمونه کمیاب از سوء استفاده از بیماریهای همه گیر برای اغراض سیاسی و نادیده گرفتن کامل معیارها و ارزشهای انسانی است.

با اینکه ایران با تکیه بر ظرفیتهای داخلی خود همچنان پابرجا ایستاده و در حال مقاومت شجاعانه در برابر کروناست، فشارها بر آن، از باب سیاسی کردن ویروس، به لبنان هم کشیده شده است؛ جایی که وزیر بهداشت ان به حزب الله نزدیک است و گفته می شود برخی مبتلایان به کرونا در این کشور، از ایران آمده اند؛ در ادامه، شاهد یک حمله داخلی به حزب الله و وزیر بهداشت لبنان، از سوی هم پیمانان آمریکا بودیم؛ که براساس آن سعی در اثبات این مساله داشتند که ویروس، ایرانی است!

به این ترتیب به همین آسانی ویروس کرونا از سوی یک مکتب سیاسی که خود را وامدار آزادی و مساوات بین مردم می داند، منسوب به کشوری خاص می شود؛ در این شرایط، آیا طبیعی نیست که مسئولان چینی، ایرانی و روسی، از حمله بیولوژیک آمریکا علیه خود سخن بگویند؟

 

 

 

 

 

انتخاب