جوانان شیعه و سنی روستای قره‌تپه بهشهر و هیئت بیت‌النور جشن ولادت پیامبر اکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامی‌داشت هفته وحدت را در این شهرستان برگزار کردند.

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از خط امید بهشهر، مراسم جشن ولادت پیامبر اکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامی‌داشت هفته وحدت با حضور جوانان اهل سنت روستای قره‌تپه بهشهر و هیئت بیت‌النور این شهرستان برگزار شد.
 

 jashn-behshahr16

 

حفیظ الله یعقوبی، در این مراسم اظهار داشت: روز ولادت حضرت رسول(ص) و اهل بیت(ع) سزاوار است که مورد تجلیل قرار گیرد و به عنوان روز ملی برای انسان‌ها مخصوصاً ما مسلمانان ثبت شود، چرا که روز ولادت پیامبر(ص) روز طلوع سعادت و پیروزی فضائل بر رذائل است و همچنین روز ولادت امام جعفر صادق(ع) و دیگر ائمه روز طلوع علم است.

 

 
وی افزود: وحدت، اخوت و برادری از اموری است که در آیات قرآنی و احادیث گوهربار حضرت رسول(ص) بسیار بر آن تاکید شده است، امروز با توجه به اینکه کفر در مقابل اسلام و مسلمین قرار گرفته است، می‌طلبد که مسلمانان نیز با یکدیگر متحد و زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند و از افراط و تعصب ناروا بپرهیزند.

 
مدیر خانه قرآن حضرت بلال حبشی قره‌تپه ادامه داد: وقتی صحبت از وحدت می‌شود این نیست که سنی، شیعه شود و شیعه، سنی شود، این کلام حضرت آقا، مقام معظم رهبری است بلکه باید با حفظ مشترکات خود در کنار هم زندگی کنند.

 
یعقوبی تصریح کرد: ما اهل سنت همانطور که بارها گفته شد به اهل بیت(ع) محبت قلبی و ایمانی داریم و این جزو ایمان ماست و شیوه و روش اظهار محبت در کتب ما بیان شده است، بنابراین اگر کسی آن طریقه را تغییر می‌دهد و بر خلاف آنچه که در کتب عقیده و مذهب اهل سنت آمده است، عمل می‌کند نقص از جانب خود او است و به مذهب و صاحب مذهب بر نمی‌گردد و نباید به حساب مذهب گذاشت.

 
وی خاطرنشان کرد: رهبران اسلامی باید قلوب خود را به یکدیگر نزدیک کنند و دشمن اصلی را بشناسند و صف واحد در مقابل آنها داشته باشند، زیرا راه برون‌رفت از فتنه همین وحدت است چراکه امروز دنیای اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت بوده و تنها راه خنثی کردن نقشه و برنامه‌های دشمن را باید حول محور اسلام جست‌وجو کرد.

 
این مدرس قرآن تأکید کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز نعمت امنیت برای همه ما و شما محیا شده است، در زمان‌های مختلف از صدر اسلام تاکنون گروه‌های مختلفی مانند خوارج، القاعده، طالبان و … و در حال حاضر داعش که ادامه‌دهنده راه آنها است، امنیت مسلمانان را در کشورهای اسلامی بهم ریخته است ولی امنیت ما در جمهوری اسلامی ایران فروشی نیست و سران کشورهای اسلامی دیگر نیز می‌توانند از رهبر ما الگو بگیرند.

 
یعقوبی در پایان گفت: امروز مسلمانان دنیا باید همانند دوران هشت سال دفاع مقدس که همه ملت ایران برای شکست دشمن با یکدیگر بسیج شدند، با هم متحد و هم‌دل باشند.

 

تصاویر این مراسم را در ادامه ملاحظه می فرمائید:

 

 

 

jashn-behshahr19

 

jashn-behshahr18

 

jashn-behshahr17