باغ یو یا باغ یویوان در سال 1559 در قسمت قدیمی و شمال شرقی شهر شانگهای ساخته شده و از زیبایی و شکوه خاصی برخوردار است

کشور چین دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است و سالانه جمعیت زیادی از گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. شهر شانگهای یکی از بزرگترین، پرجمعیت ترین و زیباترین شهرهای چین است که حدود ۲۴ میلیون نفر جمعیت دارد و به دلیل مکان های تاریخی و زیبایی که دارد یکی از مهمترین قطب های گردشگری کشور چین محسوب می شود.

شهر شانگهای و تور ارزان شانگهای جزء شهرهای گرانقیمت و پرجمعیت دنیا است و به دو قسمت شانگهای قدیم و جدید تقسیم می شود که توسط رود هوانگپو از هم جدا می شوند. این شهر به دلیل وجود جاذبه های زیبا و متنوع از قبیل موزه ها، باغ ها و معماری خلاقانه و همچنین وجود غذاهای محلی و جدیدی که دارد، افراد زیادی را در سراسر دنیا برای سفر به این شهر و تماشای زیبایی های بی نظیر آن ترغیب می کند.

خیلی از افراد به دلیل علاقه زیادی که برای سفر به چین و مخصوصا شهر شانگهای دارند به دنبال تور ارزان شانگهای هستند که می توانند این نوع تورها را از طریق مراجعه به آژانس های هواپیمایی یا سایت های فروش بلیط هواپیما و تورهای گردشگری، پیدا کرده و خریداری کنند.

معرفی ۳ جاذبه گردشگری شانگهای:

باغ یو

باغ یو یا باغ یویوان در سال ۱۵۵۹ در قسمت قدیمی و شمال شرقی شهر شانگهای ساخته شده و از زیبایی و شکوه خاصی برخوردار است. این باغ ۲۰ هزار متر مربع مساحت دارد و به باغ شادی معروف است.

باغ یو شامل یک باغ درونی و یک باغ بیرونی می باشد که باغ بیرونی آن از قدمت بیشتری برخوردار است. در قرن ۱۸ سالن اصلی باغ به بخش بیرونی آن اضافه شد و همچنین تغییرات زیادی بر روی آن انجام شد. این باغ توسط یکی از پادشاهان سلسله مینگ برای استراحت والدینش ساخته شده است.

ساختمانی که در باغ وجود دارد شامل پنجره های بزرگ، دیوارهایی با نقوش برجسته و طرح اژدها بر روی آن و سقف های مزین می باشد که باعث زیبایی چشمگیر این ساختمان شده است. تالار بهار مشهورترین قسمت این ساختمان است و در آن سنگ مصنوعی زیبایی قرار دارد که ساخته دست بشر می باشد.

باغ درونی در سال ۱۷۰۹ ساخته شده و دارای یک خانه کوچک تابستانی است که با سنگ های تزئینی و رشته کوه های مینیاتوری آراسته شده است. مکان های مختلف این باغ توسط دیوارهای جداکننده از هم جدا شده اند و برکه کوچک و زیبایی به همراه صخره ها و پل های چوبی و آلاچیق در آن قرار دارد.

دنیای سیرک شانگهای

کشور چین به دلیل قدمت تاریخی که دارد از شهرت زیادی برخوردار است همچنین استفاده از نماد اژدها و انجام حرکات متنوع نمایشی و آکروباتیک، برای مردم به ویژه گردشگرانی که تا به حال این نوع نمایش ها را ندیده اند بسیار جذاب و سرگرم کننده است.

سیرک شانگهای به دلیل انجام این نوع حرکات نمایشی و انواع مختلفی از حرکات آکروباتیک، می تواند یک مکان مناسب برای گذراندن یک شب به یادماندنی به همراه خانواده باشد. با تور آنکارا سفر باتو به گردش بروید.

بازدیدکنندگان هنگام مراجعه به این سیرک می توانند انواع حرکات آکروباتیک جدید و سنی آمیخته با هنرهای رزمی که به وسیله موسیقی و نور به آن هیجان بیشتری می دهد را در اجراهای روزانه که به آن الحاق زمان می گویند تماشا کنند.

این سیرک همچنین دارای سیرک های اختصاصی دیگر نظیر سیرک شاد می باشد که در آن انواع دلقک ها و آکروبات بازها و حیوانات تربیت شده به اجرای نمایش می پردازند و باعث هیجان تماشاچیان می شوند. این سیرک همچنین دارای بخش بین المللی است و گروه های سیرک بین المللی که از سراسر دنیا به این شهر می آیند می توانند نمایش خود را برای عموم اجرا کنند.

 

موزه شانگهای

موزه شانگهای چین یکی از بهترین مکان ها برای آشنایی با فرهنگ و تمدن این کشور می باشد. این موزه به دلیل فرهنگ غنی کشور چین، در سطح جهانی از شهرت زیادی برخوردار است و با موزه های معروف جهان برابری می کند.

این موزه با نمایی جدید و مدرن و در پنج طبقه ساخته شده و دارای گنبدی گرد و مرکزی مربعی است که گنبد گرد آن نماد بهشت و مرکز مربعی آن نماد زمین عنوان شده است. این موزه شامل مجموعه ای ارزشمند از تاریج پر قدمت چین است که با شکوه هرچه تمام در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است. تور کربلا با قیمت لحظه آخری بخرید.

در این موزه اشیای باستانی شامل سکه ها، ظروف قدیمی، صنایع دستی، نقاشی ها و نگارگری های هنرمندان چین باستان وجود دارد. این موزه همچنین انواع ظروف سرامیکی با ارزش و ابزارهای برنزی و در مجموع ۱۲۰۰۰۰ شی تاریخی را به طور مجزا در ۱۱ گالری به نمایش گذاشته است.

این موزه همه روزه برای بازدید عموم باز است و برای ۸۰۰۰ نفری که در روز از این موزه بازدید کنند ورودی رایگان قرار داده است.

گردشگران ایرانی نیز می توانند با تهیه تور ارزان شانگهای، از این مکانهای زیبا و تاریخی بازدید کنند و سفری خوب و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.