اگر میخواهید تا تعطیلات نوروزی را در مقصد دلخواهتان بگذرانید بهتر است تا از همین الان برای رزرو بلیط و تور ان جا اقدام کنید. همانطور که میدانید کیش و مشهد دو مقصد محبوب در تعطیلات نوروزی هستند. همین امر موجب میشود تا قیمت بلیط هواپیمای این دو مقصد در این زمان ها بالاتر برود. […]

اگر میخواهید تا تعطیلات نوروزی را در مقصد دلخواهتان بگذرانید بهتر است تا از همین الان برای رزرو بلیط و تور ان جا اقدام کنید.

همانطور که میدانید کیش و مشهد دو مقصد محبوب در تعطیلات نوروزی هستند. همین امر موجب میشود تا قیمت بلیط هواپیمای این دو مقصد در این زمان ها بالاتر برود.

اما اگر بگوییم سایت طاهاگشت اقدام به ارائه تور مشهد و تور کیش با قیمتی پایین تر از سایر آژانس های هواپیمایی کرده است باز هم از رفتن به این دو شهر زیبا و دیدنی در ایام نوروز صرفه نظر میکنید؟

اگر پاسخ شما به این سوال یک خیر کاملا قطعی است پس بیایید تا با این دو شهر و جاذبه های گردشگری ان در عید نوروز بیشتر اشنا شویم.

 

ارزان ترین تورهای داخلی برای نوروز ۹۹

کیش:

جزیره کیش که در جنوب کشور واقع شده است جزیره ای به شکل بیضی است که ۹۵ کیلومتر مربع مساحت دارد. این جزیره که از اذر ماه تا اردیبهشت ماه اب و هوایی بسیار مناسب و عالی دارد مکان بسیار خوبی برای گذراندن تعطیلات نوروزی است.

علاوه بر اب و هوای مساعد این جزیره، جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوانی در جزیره کیش وجود دارد که خرید تور کیش را کاملا مناسب جلوه میدهد.

 

ارزان ترین تورهای داخلی برای نوروز ۹۹

 

 

  1. کاریز کیش:

شاید برایتان عجیب باشد که چرا کاریز کیش یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره محسوب میشود در حالیکه در اغلب شهرهای کشور میتوان شاهد کاریزها بود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که کاریز کیش دارای دو خصوصیت منحصر به فرد است. اول اینکه ارتفاع این کاریز نسبت به سایر کاریزهایی که در ایران قرار دارند کمتر و در حدود ۴۵ متر است.

دوم این که این کاریز یک کاریز معمولی نیست و دقیقا مانند یک شهر زیرزمینی ساخته شده است که میتوانید به داخل ان بروید و از ان بازدید کنید.

 

ارزان ترین تورهای داخلی برای نوروز ۹۹

 

  1. شهر باستانی حریره:

یکی از دیگر از جاذبه های تاریخی این جزیره شهر باستانی حریره است. این شهر که در حدود ۶۰۰ سال پس از بنا به صورت ناگهان تخلیه شده و تاکنون دلیل این امر به دست نیامده است شهری برای اقامت تاجران بوده است.

همه میدانیم که در طول تاریخ شهرهای بندری از اهمیت بالایی برای تجارت و تاجران برخوردار بوده اند. جزیره کیش نیز در این دسته از شهرها قرار میگرفته است.

حال که با مناطق تاریخی این جزیره اشنا شدید بیایید تا کمی هم با سرگرمی های مدرن این جزیره زیبا اشنا شویم. در این جزیره میتوانید از انواع ورزش های هیجان انگیز و ابی لذت ببرید.

 

 

 

  1. از این دسته میتوان به کرایه خودروهای لوکس امریکایی مانند موستانگ اشاره کرد و یا از جت اسکی، پاراسیلینگ و غواصی و … لذت برد که همگی توسط جوانان با استعداد محلی به شما ارائه میشوند.
  2. و در نهایت میتوانید به مسیر دوچرخه سواری این جزیره بروید و در سواحل زیبای کیش دوچرخه سواری کنید و از مناظر و هوای این جزیره لذت ببرید.

ارزان ترین تورهای داخلی برای نوروز ۹۹

 

۳. در انتهای روز به تماشای منظره ی غروب زیبای کشتی یونانی بایستید و یا در پارک های ساحلی متعدد این جزیره به استراحت در کنار همراهتان بپردازید.

یکی از مهم ترین اهداف هر سفر، در این جزیره نیز به دست می اید. مراکز خرید این جزیره میتوانند اماکن مناسبی برای خرید سوغاتی و صنایع دستی این منطقه باشند.

 

ارزان ترین تورهای داخلی برای نوروز ۹۹

مشهد:

یکی دیگر از مقاصد پر طرفدار نوروزی، شهر مشهد است که اغلب ان را به عنوان شهری با جاذبه های مذهبی میشناسیم. باید بگوییم که اینطور نیست.

در واقع شهر مشهد جاذبه های مذهبی فراوانی دارد اما جاذبه های گردشگری این شهر تنها به این جاذبه ها محدود نمیشود. بلکه جاذبه های تفریحی و طبیعی بسیاری در این شهر قرار دارند که میتوانید تعطیلات خود را با بازدید از ان ها سپری کنید.

  1. بارگاه امام رضا:

معروف ترین جاذبه مذهبی شهر مشهد را میتوان بارگاه مقدس امام هشتم دانست که برای زیارت از ان مسلمانان از همه جای جهان به این شهر سفر میکنند.

ارزان ترین تورهای داخلی برای نوروز ۹۹

 

  1. بازار رضا:

در نزدیکی حرم مطهر میتوانید شاهد یکی از قدیمی ترین بازارهای ایران یعنی بازار رضا باشید. این بازار دو طبقه که در سال ۱۳۵۵ تاسیس شد شامل مغازه های لباس فروشی و… است.

 

ارزان ترین تورهای داخلی برای نوروز ۹۹

  1. مسجد گوهرشاد:

دیگر جاذبه ی مذهبی این شهر که در یکی از صحن های حرم مطهر قرار گرفته است مسجد گوهرشاد است. این مسجد که به دستور گوهرشاد بیگم همسر شاهرخ بنا شده است یکی از زیباترین مساجد موجود در صحن حرم مطهر است.

  1. موزه:

موزه های متعددی در فاصله ی ما بین مسجد گوهرشاد و ارامگاه شیخ بهایی قرار گرفته است که میتوانید ابتدا با بازدید از مسجد گوهرشاد اغاز کنید و پس از بازدید از موزه ها به سمت ارامگاه شیخ بهایی بروید.

 

ارزان ترین تورهای داخلی برای نوروز ۹۹

 

  1. کوه سنگی:

مجموعه تفریحی کوه سنگی یکی دیگر از جاذبه های تفریحی مشهد به شمار میرود که در کوهپایه های این شهر قرار گرفته است. در این مجموعه میتوانید از تفریحات موجود بهره ببرید و یا به یک پیک نیک خانوادگی بروید.

  1. پارک ابی:

پارک ابی مشهد یکی از سرشناس ترین مجموعه های ابی کشور است که پیشنهاد میکنیم حتما در طول سفر به این شهر از ان استفاده کنید و نهایت لذت را ببرید.

 

ارزان ترین تورهای داخلی برای نوروز ۹۹

  1. باغ موزه نادریه:

این باغ موزه همان طور که از نام ان بر می اید مربوط به یافته های دوران افشاریه است. همانطور که میدانید در دوران پادشاهی افشاریان شهر مشهد به عنوان پایتخت این سلسله انتخاب شده بوده است لذا میتوانید نشانه های بسیاری از این دوران را در این شهر مشاهده کنید که از این جمله میتوان به همین باغ موزه و مجسمه نادر شاه افشار اشاره کرد.

سایر جاذبه های گردشگری:

  • حمام مهدی قلی بیک
  • باغ پرندگان
  • باغ گیاه شناسی
  • امام زاده شیخ محمد
  • مقبره پیر پالاندوز
  • کلیسای مسروپ قدس
  • پارک ملت
  • خانه ملک
  • موزه نان
  • پارک علمی پروفسور بازیما
  • کارالند
  • پارک های ابی
  • پارک و باغ وحش وکیل اباد
  • باغ خونی
  • باغ ملی
  • شهر توس و آرامگاه فردوسی
  • پارک هفت حوض
  • غار زیبای مغان
  • بند گلستان
  • سد چالیدره
  • دهکده شاندیز
  • طرقبه مشهد
  • گنبد هارونیه

شهر مشهد که در استان خراسان رضوی قرار گرفته است به عنوان یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ایران شناخته میشود که در زمان تعطیلات نوروزی مسافران زیادی را به خود جلب میکند لذا بهتر است تا از هم اکنون نسبت به رزرو تور مشهد از طریق سایت طاهاگشت اقدام کنید تا با هزینه ای کمتر، تعطیلات خود را در این شهر زیبا و دیدنی بگذرانید.