اخیراً یک سایت نوشته بود:  ” فروزنده که به عنوان رییس بنیاد مستضعفان عملکرد موفقی در دوره مدیریت خود داشته است به عنوان وزیر کشور، انتخاب خواهد شد تا مدیریت وزارت کشور تقویت شود”.   شرق پرس:  این در شرایطی است که بولتن نیوز مدعی شده که سعیدی کیا جایگزین محمد فروزنده در بنیاد […]

 

اخیراً یک سایت نوشته بود:  ” فروزنده که به عنوان رییس بنیاد مستضعفان عملکرد موفقی در دوره مدیریت خود داشته است به عنوان وزیر کشور، انتخاب خواهد شد تا مدیریت وزارت کشور تقویت شود”.

 

شرق پرس:  این در شرایطی است که بولتن نیوز مدعی شده که سعیدی کیا جایگزین محمد فروزنده در بنیاد مستضعفان و جانبازان خواهد شد. خبر تغییر وزیر کشور در حالی منتشر شده است که عبدالرضا رحمانی فضلی از نزدیک ترین اعضای کابینه یازدهم به جریان اصولگرایی محسوب می شود.

مسوولیت فروزنده بر بنیاد مستضعفان در هفته های اخیر و با پایان دوره قانونی ریاست وی به اتمام رسید. این خبر اما هنوز مورد تایید هیچ منبع رسمی قرار نگرفته است. حسینعلی امیری، قائم مقام وزیر کشور و سخنگوی این وزارتخانه در رابطه با صحت خبر یادشده به «اعتماد» می گوید: «این خبر را از اساس کذب می دانم و به هیچ عنوان مورد تایید نیست. هیچ اقدامی برای تغییر وزیر کشور صورت نگرفته است».

وی توضیح می دهد تغییر معاون سیاسی در وزارت کشور نیز به معنای تغییرات عمیق تر در این وزارتخانه نیست و رفتن میرولد نیز با توجه به توافق قبلی صورت گرفته است. امیری تاکید می کند که محمدرضا رحمانی فضلی همچنان در آینده نیز به عنوان وزیر کشور به کار خود ادامه خواهد داد.

در همین حال منابع خبری خارج از دولت نیز این تغییر احتمالی را تایید نمی کنند. اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در همین رابطه به «اعتماد» توضیح می دهد: «به هیچ عنوان تاکنون بحثی در این رابطه انجام نشده و اصلاچنین خبری در کار نیست». سید شریف حسینی، عضو هیات رییسه مجلس نیز به «اعتماد» می گوید که این خبر را در حد

پیامک سایت های خبری شنیده و چیزی بیش از ان از این جریان نمی داند. وی با بیان اینکه به زعم مجلس منبع چنین اخباری چندان موثق نیست نیز تاکید می کند: «اگر منبع خبر موثق بود قطعا آن را پیگیری می کردیم، اما فکر نمی کنم که این خبر جدی باشد و از شواهد هم چنین چیزی بر نمی آید که دولت در پی تغییر وزیر کشور خود باشد».

ابراهیم نکو، نماینده نزدیک به دولت نیز دیگر عضو مجلس است که نسبت به این خبر اعلام بی اطلاعی می کند. وی البته از تلاش های جدی برخی طیف های مخالف دولت در مجلس برای استیضاح یا دادن کارت زرد به وزیر کشور خبر داده و می گوید: «به نظر می رسد که این جریان ها در یکسری جاها به هم ارتباط پیدا کنند. با وجود اینکه بدنه و کلیت مجلس میلی به استیضاح وزیر کشور ندارد، عده یی طی ماه های گذشته تلاش بسیار زیادی کردند تا آقای رحمانی فضلی را تضعیف کنند».

وی توضیح می دهد که در برخی مواقع امکان دارد دولت های باهوش وزرایی که احتمال استیضاح یا برخورد با آنها وجود دارد را قبل از آنکه برخوردی صورت بگیرد، از خدمت خارج کنند تا به روابط بین دو قوه ضربه یی وارد نشود. او اما وزیر کشور را نمونه مناسبی برای این اقدام نمی داند و ادامه می دهد: «اگر هم مخالفان دولت موفق به کشاندن آقای رحمانی فضلی به مجلس شوند، بدنه مجلس با دیدگاه ها و اقدامات آقای رحمانی فضلی احساس نزدیکی می کند و قطعا خطری متوجه ایشان نیست.».

به گزارش اعتماد, این همه در حالی است که در روزهای گذشته خبر استعفای کاظم میرولد، معاون سیاسی وزارت کشور این مجموعه را با حواشی مواجه کرد. هنوز جانشنین میرولد در این سمت مشخص نشده و حسینعلی امیری نیز به «اعتماد» می گوید تلاش ها برای انتصاب معاون سیاسی وزارت کشور تا روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت. تلاش هایی که به گفته سید شریف حسینی در گفت وگو با «اعتماد» نمی تواند موازی با تغییر وزیر کشور انجام شود.

 

/انتهای خبر