اظهارات جدید بایدن درباره تحریم های ایران و برجام ، نشان داد که بایدن از تحریم های ترامپ بعنوان یک فرصت برای فشار به ایران اسفاده میکند و از این فرصت براحتی عبور نخواهد کرد ....

شرق پرس : رئیس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه ۱۹ بهمن گفت مادامی که ایران به تعهداتش در چارچوب برجام پایبندی نشان ندهد، ایالات متحده تحریم‌ها علیه تهران را لغو نمی‌کند.

جو بایدن در پاسخ به این سوال خبرنگار شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس که پرسید آیا تحریم‌ها علیه ایران را لغو می‌کند تا این کشور را به میز مذاکره بازگرداند، گفت: نه.

خبرنگار سپس پرسید آیا نخست ایران باید غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند، که بایدن با اشاره سر تایید کرد.

دولت دونالد ترامپ در اردیبهشت سال ۹۷ از توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران خارج شد و تحریم‌ها علیه تهران را بازگرداند.

 

اما لحظاتی بعد ، یک مقام آمریکایی به الجزیره گفت منظور بایدن از لزوم توقف غنی سازی توسط ایران در مصاحبه با CBS این بود که ایران باید غنی سازی فراتر از حد مجاز در توافق هسته ای را متوقف کند.

 

در هر صورت به نظر می رسد بایدن از محدودیت های دوره ترامپ علیه ایران ، بعنوان دستاویزی برای چانه زنی و فشار به ایران استفاده می کنند و باری دیگر اثبات کرد که برای مردم کشورهای مستقل دنیا فرقی نمیکند که چه کسی در آمریکا رئیس جمهور باشد.