سه سال بعد از سقوط ترامپ او اکنون در حال آماده شدن برای نامزدی جمهوری خواهان برای کسب کرسی کاخ سفید و احتمالا تاجگذاری جدید است ...

شرق مازندران : هفته آینده این سرمایه دار تجاری احتمالا به عنوان نامزد ریاست جمهوری حزبی که سه سال از زمان از دست دادن قدرت شان می‌گذرد تاجگذاری خواهد کرد.

“پم میلر” زنی اهل میشیگان است که سیگار می‌کشد و از طریق فرقه دونالد ترامپ امرار معاش می‌کند.

ال پائیس نوشت : او ترامپ را در سراسر کشور با خودروی سفید رنگ اش که روی سقف آن کلاهی با عدد ۴۵ قرار دارد دنبال می‌کند شماره ۴۵ اشاره‌ای به این واقعیت است که ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده بود. این موضوع برای حامیان ترامپ معنایی مشابه شماره ۲۳ برای طرفداران مایکل جردن اسطوره بسکتبال را دارد.

میلر هر جایی که ترامپ برای کارزار انتخاباتی حضور دارد به افتخار او تی شرت، کلاه و پرچم می‌فروشد. او در حالی که بیرون از تجمع ترامپ در راک هیل منتظر بود کارزاری که پیش از انتخابات مقدماتی در کارولینای جنوبی برگزار شد اشاره کرد که تجارت اش هرگز بهتر از زمان فعلی نبوده است.

میلر از زمانی که ترامپ با شرمساری کاخ سفید را ترک کرد شاهد سقوط و ظهور او بوده است.

دو هفته پس از یورش هزاران نفر از پیروان اش به ساختمان کنگره ایالات متحده در ۶ ژانویه میلادی آن حمله منجر به دومین محاکمه استیضاح ترامپ و انتقاد رهبران برجسته آن کشور از او شد.

حزب جمهوری خواه یک بار دیگر نشان داد که دست کم گرفتن غول املاک ایده بدی می‌باشد. این دست کم گرفتن او اولین بار با ورودش به عنوان ستاره تلویزیونی به صحنه سیاست در سال ۲۰۱۵ میلادی و لحظه تاریخی پایین آمدن اش از پله برقی آسمان خراشی هم نام او در نیویورک مشخص شد.

در سال ۲۰۲۱ به نظر می‌رسید ترامپ به زباله دان تاریخ می‌رود. او که توسط مردم رها شده بود به یک سیاستمدار پر سر و صدا با پایگاه رو به زوالی از پیروان تبدیل شد.

سه سال بعد او اکنون در حال آماده شدن برای نامزدی جمهوری خواهان برای کسب کرسی کاخ سفید است که منجر به تکرار رویارویی ۲۰۲۰ در مقابل جو بایدن ۸۱ ساله می‌شود.

در حالی که هشت ماه تا انتخابات نوامبر باقی مانده نتایج برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که ترامپ دست بالاتر را دارد و در مقابل بایدن با کاهش محبوبیت و افزایش تردید رای دهندگان در مورد سن بالایش و تاثیر آن عامل بر کارآمدی اش مواجه است. ترامپ ۷۷ ساله احتمالا روز سه شنبه بزرگ زمانی که ۱۵ ایالت انتخابات مقدماتی برگزار می‌کنند نامزدی حزب را از آن خود خواهد ساخت.

نتایج احتمالا آخرین رقیب باقی مانده او یعنی نیکی هیلی جمهوری خواه میانه روتر از ترامپ را متقاعد خواهد کرد که از رقابت خارج شود.

ترامپ پس از به دست آوردن کنترل کامل بر دستگاه حزب و روح آن به سوی سه شنبه بزرگ در حال حرکت است. “رونا مک دانیل” رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان دوشنبه گذشته استعفای خود را اعلام کرد.

ترامپ که ماه‌ها برای بیرون راندن او تلاش کرده بود به کمیته ملی جمهوری خواهان نیاز دارد تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود برای کارزار انتخاباتی اش کار کند. در صورت وجود هرگونه شک و تردید در مورد نیات ترامپ باید بدانیم که او “لارا ترامپ” عروس اش را برای کسب مقام ریاست مشترک کمیته مورد تایید قرار داده است.