نخستین نشست خبری رسمی حسین زادگان بعنوان استاندار، هم رونمایی از طرح جدید داشت، هم گلایه، هم انتقاد و هم خبرهای خوش برای مردم استان...

به گزارش شرق پرس در آستانه چهلمین فجر پیروزی انقلاب، نخستین نشست خبری مجید حسین زادگان استاندار مازندران با اصحاب رسانه برگزار شد.

حسین زادگان در این نشست با تاکید بر اهمیت و جایگاه رسانه در جامعه گفت : به دنبال راهکارهای تقویتی برای ساختار رسانه ها هستیم و رسانه ها نقش بسیار مهمی در تحول آفرینی جوامع در حال توسعه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت کارخانه ها و واحدهای تولیدی استان اظهار داشت؛ در حال حاضر از واگذاری کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران جلوگیری کرده ایم.

مجید حسین زادگان که معمولاً از زمان آغاز مدیریت خود در ساختمان سفید استانداری مازندران نشان داد که طرفدار طرح های مبتکرانه و خلاقیت در مدیریت است در پیشنهادی جالب و قابل توجه از مردم درخواست کرد که یکسال فضای شهری و منابع طبیعی استان مازندران را تمیز نگه دارند تا آثارش را در کوتاه مدت ملاحظه کنند و در این کار باید از ظرفیت های رسانه ها و سمن ها بهره گرفته شود.

حسین زادگان در جمع خبرنگاران و مدیران رسانه های استان به رونمایی از سامانه نمتا(namta.Ir) اشاره کرد و گفت: نظام مدیریت مشارکتی توسعه استان مازندران راه را برای ارتباط ایده پردازان با دولت هموار کرده و با ثبت نام می‌توانند پیشنهادات و ایده های خود را ارائه کنند.

مقام عالی دولت در استان اعلام کرد : مسئولان همه دستگاهها باید ارتباط خودشان را با مردم نزدیک کنند.تبعیض را کنار بگذارند اگر فقری هست برای همه باشد و مسئولان نباید خودشان را با مردم جدا بدانند و در این مسیر با مسئولی که مردمی نباشد و بین خود و مردم تبعیض قائل بشود ،برخورد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به طرح های آماده بهره برداری در استان گفت : ۱۱۷۸ پروژه به ارزش ۱۰۴۱ میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

حسین زادگان در پاسخ به سئوال خبرنگاری گفت : ملاقات مردمی ما کار عجیب و پوپولیستی نیست، بلکه یک رابطه معمولی است. این یعنی بازگشتن به همان آرمان های انقلاب، گاهی محترمانه نه گفتن بهتر از عدم پاسخگویی است.

استاندار مازندران در بخش دیگری از پاسخ به سئوالات رسانه ها اظهار داشت؛برخی می‌گویند چرا خبرنگارانی که شما را نقد می‌کنند حالا مورد حمایت شما هستند، که جواب این است که ما الان به همدلی نیاز داریم. نقد نیاز ماست و باید جدی گرفته شود. ما محافظه کار نشدیم، بلکه مشکلات جدی هستند و باید شرایط موجود را خوب درک کنیم. وی افزود؛ برخی خبرنگاران که بسیار قلیل هستند معامله گر و تخریب گرند و مدیر را تهدید می‌کنند که این بسیار زشت است و این حرفه را بدنام می‌کند. تخریب مدیر برای امتیاز گرفتن خانواده رسانه‌ای استان را لکه دار می‌کنند.

وی افزود؛ برخی ماموریت دارند ما را تخریب کنند و از این تخریب نانی برای شان برشته می‌شود که آنهم اشکال ندارد، من نقد را می‌پذیرم و از نقد منصفانه استقبال میکنم ولی از رسانه ها می خواهم؛ به من، به مردم و به ایران کمک کنید.

حسین زادگان در پاسخ به یک سئوال خبرنگاری دیگر که ظاهراً به گزارش ۱۰۰ روزه انتقاداتی داشت گفت: نباید همه چیز را تیره دید، شما گاهی از رسانه های آنطرف آب هم تندتر می شوید، آنقدر رسانه‌های آنطرف آب را نگاه نکنید.

 

نشست خبری حسین زادگان استاندار مازندران