گسترش فرهنگ سازی ، استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و توجه به مسائل محیط زیستی و منابع طبیعی از مهمترین موضوعات مطرح شده در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران بود ....

به گزارش شرق پرس   دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه  استان گفت: آمران به معروف با تصویب قانونی در مجلس که به تایید شورای نگهبان نیز رسیده و وظایف دولت و قوه قضائیه در آن ترسیم شد مورد حمایت قرار گرفته اند.

 

مهرداد محمدی در ادامه یکی از موارد مهم معروف در شرایط فعلی را رونق اقتصادی دانست و افزود : باید فرهنگ مطالبه گری در مردم پرورش یابد و فریضه امر به معروف و نهی از منکر بعنوان یک وظیفه جمعی در جامعه شناخته شود بطوریکه مردم به یکدیگر و مسئولان تذکرات لازم را داشته باشند.

 

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان مازندران، توجه مردم به مسائل محیط زیستی و تعرضات به منابع طبیعی را مهم برشمرد و اظهار داشت: در رویکرد جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر محیط زیست، مبارزه با مفاسد، علم و فناوری و … در دستور کار قرار دارد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی، با راه‌اندازی سامانه «آمین» با هدف ارائه آموزش‌های عمومی و آشنایی مردم با کارهای ستاد محقق شد، افراد پس از ارائه مدارک می‌توانند با گروه‌های کنشگر ستاد همکاری کنند.

 

محمدی با اشاره به مشکلات جوانان در جامعه بیان داشت؛ بسیاری از جوانان در مباحث ازدواج، اشتغال، تهیه جهیزیه و لوازم زندگی دچار مشکلاتی هستند که نیازمند ورود جدی مسئولان امر در این حوزه هستیم.

 

وی با اشاره به اختلاف افکنی دشمنان در موضوع برپایی مراسم عزاداری گفت: با تدابیر و منویات مقام معظم رهبری همه توطئه ها را در این موضوع خنثی شد، چراکه ایشان فرمود مراسم عزاداری محرم باید طبق مقررات و دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود و این بدین معنی است که هم به سلامت مردم مورد توجه است و هم بر انجام عزاداری مرم طبق مقررات تاکید دارد.

 

دبیر ستاد امر به معروف مازندران، تشکل ها و مجموعه‌های مردم نهاد استان را یکی از ظرفیت ها و سرمایه های مهم اجتماعی دانست و گفت: در بحران شیوع کرونا نیز گوشزد کردن توصیه ها برای رعایت نکات بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع کرونا مسئله مهم در بحث امر به معروف است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به شعار امسال هفته احیا ستاد مبنی بر هشتک ” بی‌تفاوت نباشیم ”  اشاره کرد و گفت: استفاده از فضای مجازی در ترویج آموزش‌های امر به معروف مورد توجه جدی ستاد قرار گرفته و در این راه از جوانان خلاق نیز دعوت به عمل می آید.

 

این مسئول فرهنگی در پایان، استفاده از ظرفیت های مردمی برای احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت : ورود نخبگان برای ارائه آموزش ها و فرهنگ سازی در این زمینه می تواند تاثیرات مطلوبی در جامعه داشته باشد .

 

 

گفتنی است در پایان این نشست و در آستانه فرارسیدن ایام محرم حسینی، از پوستر هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر رونمایی شد.

 

محمدی : از آمران به معروف بصورت قانونی حمایت می شود / فرهنگ مطالبه گری در مردم افزایش یابد