این کشاورز ساکن در روستای ولوجا میاندورود گفت: این درخت معمولا در ماه بهمن هر سال اقدام به رویش شکوفه می‎کرد و امسال نیز بر این باور بودیم که مثل همیشه شکوفه‎های آن با نخستین سرما می‌ریزد.

 

albalo54

یک درخت آلبالو در میاندورود در زمستان به بار نشست.

 

 

به گزارش شرق پرس، خشک‌سالی و کم‌آبی در ماه‎های اخیر یکی از پدیده‎های عجیب است که وقتی با هوای بهاری در زمستان همراه شود دست جادوگر طبیعت را برای خلق رویدادهای طبیعی اما عجیب باز می‏‌گذارد.

 

در یکی از جدیدترین رویدادهای طبیعی یک درخت پنج‌ ساله آلبالو در شهرستان میان‌دورود همزمان با میانه زمستان به بار نشست و تعجب همگان را برانگیخت.

 

زمان شعبان‌پور مالک این درخت که پنج سال پیش‌تر آن را در حیاط منزل خود غرس کرده بود در گفت‌وگو با فارس با ابراز تعجب از این پدیده خارق‎العاده گفت: این درخت معمولا در ماه بهمن هر سال اقدام به رویش شکوفه می‎کرد و امسال نیز بر این باور بودیم که مثل همیشه شکوفه‎های آن با نخستین سرما می‌ریزد.

 

این کشاورز میاندورودی افزود: با گرمای مطبوع هوا در هفته‎های گذشته در کمال ناباوری متوجه به بار نشستن میوه‎های این درخت بودیم و پس از دو هفته تعداد حدود ۱۰۰ عدد میوه آلبالو بر روی درخت ظاهر شد.

 

شعبان‌پور تاکید کرد: این تعداد میوه در حالی بر روی شاخه‎های درخت ظاهر شده است که هنوز هیچ برگی نه‌روییده است.

 

این هم‌استانی اهل روستای ولوجا در بخش گهرباران میان‌دورود تاکید کرد: هیچ نوع مواد تقویتی یا غیرعادی به این درخت تزریق نشده و باروری شش ماه زودتر از موعد آن براساس تغییرات جوی ایجاد شده است.