ناصر مشهدي زاده گفت: باغ تاریخی عباس آباد از جمله ارزشمندترين باغهاي ايران است كه بعنوان مظهر شگفت مهندسي باغ سازي و آبياري و مظهر فرهنگ ايراني واجد شرايط بهسازي، نوسازي و نگهداري مناسب است كه از سال آينده اجرايي مي شود.

 

 

به گزارش شرق پرس،رئیس پایگاه میراث جهانی باغهای تاریخی ایران شامگاه سه شنبه در حاشیه گردهمایی روسای جامعه اصناف سینمای ایران در عباس آباد بهشهر در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با تصمیمات این اجلاس اظهار داشت: باغ عباس آباد بهشهر بعنوان یکی از زیباترین باغهای ایران و جهان جزء ۹ باغ ایرانی در فهرست یونسکو است که از مشهوریت داخل و خارجی برخوردار است.

 

 

وی اظهار داشت: خوشبختانه اعتبارات مناسبی در جهت  رونق گردشگری و اعتلای آن رسیده است که علاوه بر اعتبارات سال ۹۲، اعتبارات سال جاری نیز موجب شکوفایی این باغ بسیار زیبا و شگفت با مهندسی خارق العاده می شود.

 

 

به گفته مشهدی زاده، سال ۹۳ سال شکوفایی باغ عباس آباد بهشهر بعنوان عالیترین، زیباترین و مجهزترین باغ ایرانی است که اعتبارات مناسبی در این راستا تزریق می شود.

 

 

وی گفت: دفتر اصلی پایگاه جهانی ۹ باغ ایرانی در باغ فین کاشان تعیین شده است که جلسات کارشناسی تشکیل و اتخاذ تصمیم می شود و باغ عباس آباد  بهشهر نیز بعنوان یکی از این ۹ باغ ایرانی در پایگاه جهانی کارشناسی های مختلفی را در دست اقدام دارد.

 

 

به گزارش مهر، ۹ باغ ایرانی ثبت در پایگاه جهانی شامل عباس‌آباد از شهرستان بهشهر استان مازندران، پاسارگاد و ارم از استان فارس، پهلوان‌پور و دولت‌آباد از استان یزد، فین و چهل‌ستون از استان اصفهان، اکبریه از استان خراسان جنوبی و شاهزاده‌ی ماهان از استان کرمان است.