در جدیدترین آتش سوزی میانکاله بهشهر دو هکتار از اراضی آن در آتش سوخت و بازهم عامل انسانی مهمترین علت در این آتش سوزی اعلام شد

شرق پرس: آتش سوزی اخیر در میانکاله که اطفای آن تا بامداد روزگذشته به طول انجامید موجب شد تا ۲ هکتار از پوشش گیاهی سازیل و علف های خشک منطقه خاکستر شود که با ورود و حضور به موقع ماموران حفاظت از محیط زیست مهار شد.
در سال گذشته هم آتش سوزی های متعددی در اراضی جنگلی و مراتع شبه جزیره میانکاله رخ داده که در این آتش سوزی ها حدود ۲۰۰ هکتار از جنگل انار و سازیل خاکستر شد و براساس اعلام کارشناسان محیط زیست، در تمام این حوادث عامل انسانی علت اصلی اعلام شده است.
رییس اداره محیط زیست بهشهر با اشاره به آتش سوزی در میانکاله به ایرنا گفت که عامل انسانی، علت آتش سوزی های اخیر در شبه جزیره میانکاله است.
رضا زمان احمدی در مورد عمدی یا غیر عمدی بودن این آتش سوزی افزود: علت در دست بررسی است و با قطعی شدن، اطلاع رسانی می شود.
وی گفت که آتش سوزی شب گذشته در میانکاله بیش از ۷۰ درصد علف خشک و سازیل را دچار حریق کرد و با حضور به موقع ماموران و اطفای حریق، از سرایت آتش به دیگر مناطق جلوگیری شد.
شبه جزیره میانکاله که در شرق مازندران واقع شده حدود ۶۰ هزارهکتار مساحت دارد . تالاب بین المللی میانکاله یکی از۶۰۰ ذخیره گاه زیست کره جهان است که سالانه یک میلیون بال پرنده به این زیست گاه مهاجرت می کنند.